/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ram fra "slagtning" købes
Fra : ingelein
Vist : 823 gange
50 point
Dato : 05-09-08 17:19

Hej
Jeg leder efter nogle blokke Ram - 128 eller 256 Mb
Kingston KTC-EN133/256 eller tilsvarende specifikationer

Hvem har "Slagtervarer" til overs. Skal bruges i et aktivitetscenter, hvor maskinerne p.t. kører med 256 - 512 Mb ram. Og det kan man ikke have mange bolde i luften med.
Mange hilsner Ingelein -

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-08 17:22

Prøv DIT genbrugscenter - de må ikke - men det hænder de er til at tale med.....

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 05-09-08 17:51

Er de PC 100 eller 133 har mange af begge dele

dr.dem

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-09-08 19:04

Hej dr.dem
Det er 133/256 eller 133/128 - 168 pins.
Her er beskrivelsen til originalerne
Kingston - 512MB for Compaq Deskpro EN 6667133MHZ Dimm
Beskrivelse:
RAM (Random Access Memory) er en vigtig del i computeren og er det hyppigste sted, der opstår flaskehalsproblemer. Ram er et mellemlager i computeren, der bruges til at lagre de ting, som computeren bruger meget. En god, men lidt forenklet forklaring er, at ram er udtryk for, hvor mange bolde en computer kan have i luften ad gangen. Det er derfor vigtigt både at have nok og have noget af en ordentlig kvalitet. Kingston, verdens største uafhængige ram fabrikant, har over 2000 forskellige ram produkter.
Varenr.: KTC-EN133/512
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-09-08 19:07

Hej refi
Ja, jeg gad vide, hvorfor det hedder genbrug. Men hos os i kommunen er dem der arbejder på Genbrugscentralen meget ophøjede personer, med tilnavnene "greven". Og de elsker at være storsnudede og jage rundt med os stakler, som skal læsse af. Vi kan dog allesammen læse, hvad der står på containerne
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 05-09-08 19:31

GLEM DET ( det er firma)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 05-09-08 19:36

IKKE MERE fra mig til firma

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-09-08 19:39

Nogle genbrugspladser sorterer og sælger i egne butikker.
Dem har jeg set flere af.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-09-08 19:40

Kig ind på QXL

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-09-08 19:54

dr. dem

Jeg forstår Dig ikke, jeg er i hvertifald ikke noget firma! Er det dig, der har et firma? Men jeg forstår at du ikke vil sælge til os.
Ok
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-09-08 20:02

Hej
Er der nogen af Jer andre, der forstår dr.dem's svar ?- Jeg er ikke så begavet at jeg kan se hvad han mener, bortset fra at det lyder som om jeg har trådt ham over tæerne. Forklaring udbedes dr.dem. Især da du har brugt to indlæg med samme ordlyd - næsten.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 05-09-08 20:07

Citat
Men jeg forstår at du ikke vil sælge til os.

Hvem er OS et firma eller hvad

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 05-09-08 20:20

ingelein
Jeg her mange ting til brug men ikke til firmaer, men til private, du arbejder for et kursuscenter alså firma

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 05-09-08 20:21

her=har

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 05-09-08 20:26

GOGNAT DO

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-09-08 20:48

Ingelein

Jeg vil give dr_dem ret, jeg vil heller ikke forære ting væk til et aktivitetscenter, kun til private.

Men held og lykke med dit forehavende.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-09-08 21:31

Hold da helt op

Jeg arbejder som frivillig vejleder i et aktivitetscenter for ældre. Det er mest mennesker i pensionsalderen og førtidspensionister som har et fristed her, hvor de kan komme ud af ensomheden. Der er ansat 1 tovholder på 30 timer fra Kommunen alle andre arbejder der frivilligt for at yde et bidrag til at de gamle mennesker ikke skal bure sig inde hjemme. Vi holder den gående ved at der er grupper, som året igennem nørkler på ting og sager, som sælges på en basar. I morgen tropper der for eksempel et hold op, som brækker nogle vægge ned og har man en spand maling tilovers bliver den modtaget med kyshånd.

Jeg har jo heller ikke bedt om at få noget gratis - der står højt og tydeligt at jeg ønsker at købe
Jeg har i de sidste 14 dage brugt mange timer på at få 10 arvede pc'ere fra kommunen til at køre. Og nu vil jeg gerne opgradere med nogle flere ram end de 256 der er på de gamle Compaq maskiner. De kører elendigt langsomt.

Hvis du altså har det vi mangler dr. dem. synes jeg lige at du skulle overveje det een gang til inden jeg smider 1000 kr. ud af de penge, som andre har arbejdet hårdt for og som vi har mange andre huller at stoppe ud med.

Jeg tror ikke at dr.dem kommer sådan et "fint" sted, som det omtalte, så ville han i hvert fald vide, hvor stor betydning det har for ældre ensomme og også for unge førtidspensionister, som ellers bare gemmer sig under dynen.

Jeg giver af mit overskud - og er glad for at kunne gøre det.

På en eller anden måde synes jeg at opleve, at der er mennesker uden medmenneskelighed herinde på kandu - eller bare nogen, som er for hurtige på aftrækkeren ! - Nå, der røg vist de Ram.

Mange kærlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-09-08 21:34

Hej Granner

Så sælg mig dem privat - jeg er ikke så pivet med at give noget af mit overskud til andre.
For filen da'.

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-09-08 21:52

Ingelein
Jeg giver også til ældre, bygger PC'er til dem, har i mange år arbejdet frivilligt i Røde Kors, men det ændrerikke, at jeg ikke vil sælge reservedele, kun forære dem væk og det bliver på privat basis.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-09-08 21:58

Hej granner
Respekt
Ingelein

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-09-08 00:16

Har desværre kun gl. 72 pins RAM liggende. Mangler du andre reservedele - CD drev el diskettedrev el tastaturer m.m. ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-08 09:15

Hold så op med al den pjat.

Smid en adresse til mig i private, så skal du få alle de ram jeg har liggende fra slagtning. Og der er mange og mon ikke der nogen af dem i blandt. Det skal jeg lige tjekke her i weekenden.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-09-08 12:05

Hej fijala
Tak for dit svar - godt at ikke alle herinde har samme indstilling til mit spørgsmål.
Jeg sender dig en privat mail
mange venlige hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-09-08 12:11

Hej granner1

Citat
jeg vil heller ikke forære ting væk til et aktivitetscenter, kun til private.

Du har ikke læst ordentlig på min tekst:
Der står:
Citat
[B]Ram fra "slagtning" købes [/B]

GLEM DET
hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-09-08 12:22

Hej myg
Dejligt med flere medlemmer af den "rette støbning". I øjeblikket mangler vi kun større hastighed på vore maskiner. Et firma har sponsoreret et antal tastaturer og mus. Musemåtter har vi tigget os til et andet sted.

I år har vi brugt vores budget på 1600 kr. til at købe et program, som kan dybfryse pc'erne, så jeg ikke skal bruge så megen tid til at rydde op på dem - og vigtigst at der ikke er rodet totalt rundt på pc'erne fra gang til gang. Desuden har jegopgraderet vores Bredbånd til 8Mb. For at få råd til det, har jeg været nødt til at opsige 1 internetabonnement og i stedet for faste emailadresser via udbyder bruger vi nu gmail. Vi har dermed sparet 200 kr. pr. måned og der er hurtigere forbindelse til de enkelte maskiner.

Efter at jeg har installeret de nødvendige programmer, inclusive gmail, som var svær at sætte op i første omgang, bliver maskinerne låst. Desværre kan folk så ikke gemme deres ting, men er nødt til at medbringe et USB-stik.

Der er i snit 48 kursister per uge. De ældste er over 80 og mange af de nye i år har aldrig arbejdet med en pc før.

Tak for tilbudet, som jeg gerne vil have i erindring.
Mange venlige hilsner Ingelein

Accepteret svar
Fra : newface

Modtaget 50 point
Dato : 06-09-08 20:31

ngelein
Læg en adr i priv ,har 5 div Compact 133 liggende,og jeg skal sende dem

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 10-09-08 00:22

Tak for svaret newface.
Det kalder jeg bare en extraordinær god venlighed og "levering". Ramblokkene og andet udstyr er allerede modtaget i dag.
Tusind tak
Ingelein