/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
smutte fra hotellet (thailand)
Fra : jeppenp
Vist : 484 gange
300 point
Dato : 03-09-08 18:19

i forsøget på at finde en billig start på min backpakker tur, har jeg overvejet at tage en chartafly (afbudsrejse) til puketh, være der en uge og så smutte fra hotellet når de andre gæster tager hjem ! det eneste problem vil så være i forhold til visum regler !

men er der ellers noget ulovligt i det !

og hvis der er nogle der ligge inde med en anden billig løsning, ville det også være fedt.

jeppe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-09-08 18:24

Altså hvis det er en returbillet du har købt, er du nød til at have den rigtige dato på hjemrejse billetten.

Hvorfor ikke bare nøjes med at købe flybilletten og finde et billigt hotel ved ankomsten?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-09-08 18:30

Du tager til den Thailanske ambasade i Hellerrup og får lavet dit visum der, billig pakketurer nej så skal du værer gift med en af mine svigerinder

dr.dem

Kommentar
Fra : Gybben

Dato : 03-09-08 18:31

Er der nogen regler om at du skal have en returbillet, når du rejser ind i Thailand? Så kan du vel bare udfylde papirer for en længere periode.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-09-08 18:39

Citat
Er der nogen regler om at du skal have en returbillet, når du rejser ind i Thailand? Så kan du vel bare udfylde papirer for en længere periode.

Nej 1 måned uden visum, over dette er det til Hellerrup på Ambasaden

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-09-08 19:53

Der er ingen problemer overfor rejsebureau eller flyselskab. Anstændighed betyder at du inden selskabets hjemrejse meget tydeligt fortæller bureauet at du ikke tager hjem med de andre.

Du skal have penge med , som rigeligt kan dække en ordinær billet hjem. Ellers kan du få vrøvl med lokale myndigheder. De samler ikke på subsistensløse.

Måske kan du endda få en meget billig billet hjem fra thailand via et af de østeuropæiske selskaber.

Visumregler skal du selvfølgelig overholde. Ved anmeldelse ved ankomst skriver du sandfærdigt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-09-08 19:58

Andre billige løsninger var i gamle dage:

Tag hyre på et skib.

Rejs til østeuropa, og køb billet der. Om det stadig er en fidus ved jeg ikke.

Rejse over land, er i dag så usikkert i de egne, at du end ikke skal tænke på det.

På visse tider af året kan man til Sydøstasien finde weekendture til foræringspriser. Det hænger vist sammen med ændringer i rutesystemet hvor fly ellers må flyve tomme.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 04-09-08 08:07

Du skal ikke ha' visum til Thailand !!!

Men det billigste er 'bare' at finde en billig billet derud, og så finde billige hoteller undervejs.

Tag evt. til Bangkok og bliv et par dage - en indenrigsbillet til Phuket koster ca. 250 kr., så det er temmeligbilligt at flyve rundt dernede.

Billige guesthouses og hoteller ka' du finde ned til 70 - 85,- kr. pr. døgn, ofte billigere hvis du bliver længere!

Go' tur - har selv taget den et par gange, på ovenstående måde - 6050,- for tur/retur Bangkok med SAS!

/Torben

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 04-09-08 08:09

Sorry, visum kræves ved over 30 dages ophold i Thailand!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 04-09-08 08:12

Læs evt. Udenrigsministeriets rejsevejledning - http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerRejsen/Rejsevejledninger/RejsevejledningThailand

Og hér er der masser af muligheder for at læse og få gode råd om Thailand - http://www.dansk-thai.dk/news.php - er selv medlem )

/Torben

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 04-09-08 08:14

Og så glemte jeg lige en rigtig go' side om Thailand - http://www.thaiguide.dk/index.html - rigtig go' info om landt!

/Torben

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 04-09-08 19:14

Citat
Og hér er der masser af muligheder for at læse og få gode råd om Thailand - http://www.dansk-thai.dk/news.php - er selv medlem

Er der selv og har været der i to år
dr_dem

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 09-09-08 22:57

sorry jeg har været så langt tid om at svare !!! ville gerne høre lidt mere om muligheden for at rejse over et østeupræisk land !! hvis der er nogle der lige kender en fed metode !

jeppe

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 19-09-08 18:52

Den billigste måde at komme afsted på er at flyve fra Hamburg.

Du sparer mindst ca. 1000 kr i forhold til at flyve ud fra københavn.

Hvis du søger billetter via de store søgemaskiner så medtager de også billetter via østeuropa og Rusland.

God tur