/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
bolige køb trods rki
Fra : olhund
Vist : 1925 gange
28 point
Dato : 01-09-08 20:17

Vi bo til leje i et hus og vors hus vært er gå konkurs for e par mdr siden og mælger hvad i dag og tag fotos og få nogle oplysning.Vi ville gerne selv købt huset men vi stå begge i RKi da jeg for nogle tilbage måtte smække dør i da han jeg have start firma stak af med penge og ikke er dukke op i nu så nu vil jeg høre kan det la sig gør at køb et hus selv om man stå i rki mælger snakke om at huset ikke kom til at koster med en ca 300.000 kr. Og vi har bor her i et år nu og rigtid glad for huset selv om husleje er lige høj vi giv 6000 kr og så komme forbrug ved siden af

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-09-08 20:20

Du kan sagtens købe hus, men ikke få lån.
Så betaler du kontant eller låner privat, er det ok.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 01-09-08 20:22

Hvis du selv har pengene kr. 300.000,- til købet er der ingen problemer i at købe huset.

Har du ikke pengene tror jeg rolig jeg kan sige at det ikke bliver muligt at købe huset
da der ikke er nogle pengeinstitutter der låner ud til folk der er registreret i RKI

Venligst ME67

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-09-08 20:25
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-09-08 20:50

Uanset faldende priser vil jeg påstå at det er umuligt at finde noget til den pris i dag, også uanset beliggenheden.
Kan næsten kun være et sommerhus, hvis ikke er det grundværdien alene og et hus det kun kan betale sig at rive ned.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-08 20:54

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Du kan sagtens købe hus, men ikke få lån.
Så betaler du kontant eller låner privat, er det ok.

ork ja og så kommer kreditorerne og gør udlæg i huset for derpå at sætte det på tvangs auktion

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 01-09-08 20:55

Jeg er just nysgerrig, hvor er det hen du taler om. at købe et hus på 300.000kr er umuligt , men hvis jeg var dig, så ville jeg købe mit hus igen.

Kommentar
Fra : olhund

Dato : 01-09-08 21:19

huset lægge i sønderjydland og hus er sådan i fin stand der er et par vindu som skal skifter og nogle varm rør som skal laves om og jeg har ikke 300.000 kr på konto

Accepteret svar
Fra : Olesen-50

Modtaget 28 point
Dato : 01-09-08 21:29

Der er flere muligheder for at købe hus trods RKI (det hedder det dog ikke længere)

http://www.google.dk/search?hl=da&q=rki%2Bboligk%C3%B8b&meta=

Godkendelse af svar
Fra : olhund

Dato : 01-09-08 22:07

Tak for svaret Olesen-50.