/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Overf.penge - Ej modtaget vare
Fra : Yakuzaen
Vist : 584 gange
100 point
Dato : 31-08-08 20:13

hej jeg har et spørgsmål omkring hvordan man er stillet hvis man har købt en ulovlig vare, og overført pengene men aldrig modtaget varen.
Det jo ret svært at ringe til politiet og fortælle at man har betalt en sælger på dba 4000 kr for et jagtgevær med fjernet serie nummer og at man ikke har våben tilladelse.

Selvom ens mening var at skyde i sin egen baghave på landet.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 31-08-08 20:15

Du har mistet dine penge og længere er den ikke, men så kan du sgu lære det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-08 20:15

Du kan intet stille op,

En anden gang er du blevet så meget klogere, at du beder sælge som efterkrav

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-08 20:16

beder sælger - sende pr efterkrav - skulle der stå

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 31-08-08 20:18

LOL,,,,så ka,du lære det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-08-08 20:19

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-08-08 20:21

Du har to muligheder.
1. Spørge pænt om du kan få dine penge. Og håbe på det bedste.

2. Du samler et tæskehold og ordner sagen på den hårde måde.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 31-08-08 20:22

jeg tror det er en ommer,,,,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-08 20:22

Jeg under dig det - synd det ikke var dyrere....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-08-08 20:23

Citat
Ubesvarede 2
- Besvarede 3
- Annullerede 4
- Slettede 0
Ialt 9

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 31-08-08 20:25

Hvad siger sælger?
alimak

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 31-08-08 20:25

Den eneste mulighed du har for at få dine penge er at anlægge et civilt søgsmål. Det er dog nok tilrådeligt ikke at træde for meget rundt i det forhold, at der er tale om et ulovligt våben. Det er klart, at du ikke får noget ud af at melde ham til politiet, for du vil højest sandsynlig få en bøde og de konfiskerer geværet.

Du bør iøvrigt overveje at benytte Privatbetaling (www.privatbetaling.dk), når du handler på denne måde, for så får sælger ikke udbetalt pengene før end varen er leveret til køber. Det er nemlig ikke længere muligt for private at sende pakker per efterkrav gennem postdk.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-08-08 20:32

Hvor DUM har man lov til at være?

Du "ligger" som du har redt.

Det er IKKE forbudt at tænke sig om, inden man sender kr. 4.000 for noget, son er ulovligt!!!

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 31-08-08 20:37

Linket virker selvfølgelig ikke, for den tager jo parantes og komma med - det var selvfølgelig www.privatbetaling.dk .

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-08 20:41

Citat
Yakuzaen Vist : 319 gange
100 point
Dato : 29-07-08 19:23

--------------------------------------------------------------------------------
Vil gerne købe en bankenøgle hvis nogen har en liggende.

Dumme uvidende kommentarer frabedes, da det er til hobbybrug af ren og skær interesse

http://www.kandu.dk/Spg124405.aspx

Citat
Det jo ret svært at ringe til politiet og fortælle at man har betalt en sælger på dba 4000 kr for et jagtgevær med fjernet serie nummer og at man ikke har våben tilladelse.

Du er da på rette vej

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 31-08-08 20:42

Hej

Jeg kan godt forstå din frustration. Det er dødirriterende, når man viser tillid til de andre mennesker, men tilliden bliver misbrugt.

Det at du kan gøre:

Ring til politi og spørger om man politi kan hjælpe en person, hvis bliver snydt på den måde. Du behøver ikke at nævne dit navn i første omgang. Du kan høre hvad siger politi til det. Politi kan måske tage sagen alvorligt og standse den svin. Han har sikkert narret og snydt mange andre mennesker.

Jeg tror ikke at du bliver straffet for det, men hvis politi fandt geværet i din lejlighed eller dit hus så kan du få et bøde på 3000kr.

Men ring til politi i morgen og spørger uden at give dit navn i første omgang. Du skal spørge præcis som det har været og spørger om det spørgsmål som du har stillet herinde.

Håber at du får dine penge på en eller anden måde.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-08 20:43
Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 31-08-08 20:44

tror mere han har brug for en psykolog,,,måske at han kan få hans hjerne til at fungere lidt bedre,

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-08 20:49

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=125753#1431234

Joans

Fandt du selv et sted, hvor du kunne købe en pistol til "en" samt hvor pågældende "en" kunne opbevare sine

Citat
Hvis man har et beløb i hånden og det handler om 250.000 kr hvor man skal gemme dem hen

Yakuzaen

Følg du bare Joans råd !!!!!!!

LOOOOL

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 31-08-08 20:51

Haha ja så er der sku ikke nogle der har ondt af dig.
Hvis du køber våben der er designet til at dræbe og der nogle der snyder dig så det bare sur røv.
Du skulle nok hellere ha brugt de penge til noget andet.

Og når det drejer sig om "små" beløb så ville det nok være svært og få hjælp til at få pengene tilbage igen alligevel. Jeg blev engang snydt med et depositum og snakkede med en advokat men fordi beløbet ikke var så højt så gad de ikke bruge tid på det. Jeg mener det var omkring 20000kr det skulle handle om før man kunne klage over det.

Kommentar
Fra : Yakuzaen

Dato : 31-08-08 21:00

Hehe sikke i snakker :)
Nu er der ingen der siger at denne historie rent faktisk er sand, muligvis skulle jeg bruge denne info :) Tak for det drenge.

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 31-08-08 21:04

Yakuszan

Hvor er du bare dum og idiot? Du opdigter en historie, som ikke er sandt. Jeg tror det er dig, der har snydt folk og stjålet penge fra folk.

Nu bliver du i hvertfald ikke populært herinde.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 31-08-08 21:10

Han siger selføli at det ikke passer, da politiet også er på nettet og kan læse kandu.
alimak