/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Vores killinger dør...
Fra : Fanten
Vist : 1917 gange
70 point
Dato : 31-08-08 19:40

ja som overskriften siger, så inden for den her måned, så er den 6. killing død her til aften, og det ser ikke for godt ud. Umiddelbart før de døde havde de disse symptomer:
De fik nogle seriøse rysteanfald
De gemte sig i et hjørne, og hang med hovedet
De kunne ikke rigtig gå

Og vi har stadig 2 søde små killinger, som endnu ikke har haft disse symptomer. Håber en af jer kan besvare hvad det er de fejler!

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 31-08-08 19:43

Mit svar til dig er at du skal se at komme til dyrlæge med dem ret hurtigt inden deer sker mere med de 2 sidste.

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 31-08-08 19:44

Der er kun 1 ting at gøre kontakt en dyrlæge, så kan du måske redde de sidste 2

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 31-08-08 19:45

tjoo det virker rimelig logisk =D Det gør jeg imorgen formiddag ;)

Kommentar
Fra : constancef

Dato : 31-08-08 19:49

hejsa , først vil jeg beklage, at du prøver at miste killinger på den måde, men kender du blodtype på han og hun , for det kan være at det er b-killinger og moderen er en a- så slår hun killinger ihjel gennem mælken, men jeg forstår ikke at det har taget så lang tid, normalt dør de indenfor de første 2 døgn, har du modermælkserstatning, så prøv at give dem det, og ikke modermælken, og ¨så afsted til dyrlægen i morgen, rigtig meget held og lykke
vibeke

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 31-08-08 19:51

hej vibeke...
Jo, nu er det sådan nogle lidt mærklige katte vi har... der er 3 katte der deles om killingerne, dvs. at killingerne får mælk fra dem alle 3. Men kan det virkelig være derfor?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 31-08-08 19:59

Det lyder meget som smitsom bughindebetændelse, og det er der desværre ikke så meget at stille op imod:

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=362/sprog=1/grp=2/menu=9/

Men til dyrlægen skal du under alle omstændigheder med dine killinger. Og det kan kun gå for langsomt.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-08-08 20:01

Det lyder som noget smitsomt, der angriber nervebanerne, event. et virus? Er moderen vaccineret? for det plejer at beskytte killingerne i den første tid. Det kan også være hjernehindebetændelse?? Meget svært at gætte hvad det er. Hvor gamle er killingerne? Kom til at tænke på mælkekirtel forgiftning, hvis de dier endnu. Drikker killingerne sådan forgiftet mælk, dør de, dog i sidstnævnte tilfælde skal moderen have pencilin. Hvilken race og hvor mange killinger har der været i kuldet?
Ja, tag alle med til dyrlægen. MVH Akle

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 31-08-08 20:02

sørg for at fryse dem ned ret hurtigt,så holder de sig nemt i et halvt år og smager ganske fortrindeligt,,,,du kan finde flere gode opskrifter ved at søge på google,,

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-08-08 20:24

Hvad blodtype a og b angår, så er dette fænomen overhoved ikke aktuelt så sent i killingernes ammeperiode. Problemet er kun aktuelt i de første 16 timer efter fødsel.
Tror mere på smitsom bughinde forgiftning/betændelse. Er dine tre voksne katte beskyttet ved vaccinationer?
Få dem vaccineret nu når du alligevel skal til dyrlægen. Er bange for du ikke kan redde de to resterende killinger.
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-08-08 20:29

BarkeBillen
Enten er du inde på et forkert indlæg eller også er du totalt blæst for al fornuft med sådan en
makaber tankegang.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 31-08-08 20:34

nej da,her er en udmærket opskrift,og det smager faktisk ret godt,lidt mere fast end kylling men mere saftig i smagen, http://www.bricksite.dk/citat?id=120930

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 31-08-08 20:34

Det kan godt være, jeg lyder barsk, men det får være.

Du skriver, det har stået på den sidste mdr. Vil det sige, at killingerne døde en efter en, og du ikke har søgt dyrlægen en eneste gang????????

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 31-08-08 20:57

Jernladyen.....Hvad tror du selv, tror du der ville være stillet sådan et spørgsmål hvis de var under dyrlægekontrol?????????
Og ja - vi har med en person som aldrig skulle ha haft dyr at gøre, men lad os nu hjælpe så godt vi kan. Jeg tror han har fattet at han skal ofre et besøg hos dyrlæge, hvis han vil beholde de sidste killinger.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 31-08-08 21:02

herregud,det er kun katte,dem er der da nok af.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 31-08-08 21:10

Herregud, det er også så mange mennesker, så hvorfor hidse sig op når nogen af dem bliver myrdet ?????

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 31-08-08 21:14

the1best
Tjah, man kan sige, at jeg foretrak ikke at tro, at nogen kunne få sig selv til at behandle dyr sådan. Flere typer får mig til at gå ind for abort med tilbagevirkende kraft.

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 31-08-08 21:15

barkeBillen, har nu ikke lyst til at smage de katte :P

Men til Akle, tror det er et virus i nervesystemet, det siger min søster også...

Kommentar
Fra : constancef

Dato : 01-09-08 16:39

Alde du har ret ´m.h.t. at det kun er i de første , du siger 16 timer, jeg vil nu sige 24, timer, men der er ikke mange der ved at det er årsagen til at miste killinger lige efter fødslen, så jeg følte mig fristet til at nævne det,
Jeg giver samtidig de skrivere ret der siger at dyrlægen skulle være inde i billedet, allerede da den første dør , fatter heller ikke at man undlader det, det er trods alt levende væsner, som ikke selv har bedt om at komme i vores varetægt, og med hensyn til der er katte nok, JA fordi de får lov at parre sig ude i naturen på kryds og tværs jeg er harm, for de skulle neutraliseres, og der skulle være meget mere kontrol med væksten, for de går for lud og koldt vand de fleste steder, lad os passe vores dyr godt,
Mange hilsner fra en katteelsker
vibeke

Kommentar
Fra : polynomia

Dato : 02-09-08 12:25

Jeg så engang disse symptomer hos killinger der var i et hus med mange katte der var angrebet kraftigt af lopper.
Ejeren havde hængt nogle gule dimser op som bruges i stalde til bekæmpelse af utøj for at komme loppeplagen til livs.
Desværre kunne ingen af killingerne reddes.
Disse og andre kraftige bekæmpelsesmidler kan give killingerne de omtalte nerveskader.

Bruger du nogen form for gift/loppebekæmpelses midler i huset?

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 05-09-08 22:12

ja, det gør jeg faktisk, de har lige fået loppebehandling, før de 2 af killingerne døde... Men de 2 overlevende lever stadig, og er mere end friske!

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 05-09-08 22:25

Men de 2 overlevende lever stadig, og er mere end friske!

LOL,,,,

ellers var de nok ikke overlevende

Kommentar
Fra : Elsker-dig-jo

Dato : 27-09-08 10:58

Hej det lyder meget som noget jeg også har prøvet, bare med marsvin.
Det gjorde fuldstændig det samme som du fortælle der, og alle sammen døde, også forældrene. :(

Men jeg ville skynde mig til dyrelægen med dem hvis jeg var dig. God fornøjelse. :)