/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
rottegift ?
Fra : NannaFlip
Vist : 744 gange
90 point
Dato : 29-08-08 12:16

hej
min venninde der har en gård er plaget af rotter, hun har sat rottefælder, kasser, op, men vil ikke bruge rottegift, da hun mener at de vil lide, derfor skyder hun dem, men det er hun heller ikke glad for, kan det være rigtigt at rotterne lider hvis de får gift ? er der nogle der ved hvad der egenlig sker ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-08-08 12:27

Giften gør blodet så tyndt at rotterne dør af indre blødninger, om de lider ved jeg ikke men de bliver meget stille og afkræftede inden de dør, men de lider helt sikkert hvis de ikke dør øjeblikkelig når de bliver skudt, og så er det også håbløs, hver gang en bliver skudt så fødes der 10 nye

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-08-08 12:34

Kommunen kan hjælpe, de skal bekæmpe rotterne. Sig til hende at hun skal anmelde det til kommunen.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 29-08-08 13:19

hun har faktisk pligt til at melde det til kommunen , i flere kommuner kan hun risikere en bøde hvis hun ikke anmelder det , og lader deres skadedyrsbekæmper tage erfære
og også rent etisk har hun pligt til det af hensyn til naboer olig , da de ellers nemt kan få problemer pga hendes rotter , samt hun kan ødelægge alt bekæmpelse af evt rotter ved naboerne hvis de bare får lov at gå fri

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 29-08-08 14:24

hun har meldt det til kommunen, det er dem der har sat fælderne op, men da hun bor på en ø kommer kommunen´s rottefænger ikke lige forbi.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 29-08-08 17:40

Jamen hvis der ikke er andre husstande på den ø , så skal hun da lade rotterne formere sig , hvis hun synes det er synd at bruge rottegift.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 29-08-08 19:33

Citat
Jamen hvis der ikke er andre husstande på den ø , så skal hun da lade rotterne formere sig , hvis hun synes det er synd at bruge rottegift.

Ikke betryggende, at høre fra en muldvarp.. Hop ikke på den!!!

Få hende til at stille en stor grill op.. og så en dukke, der ligner en subsistensløs... Så ka´ de lære det..

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 30-08-08 12:24

der er 400 indbygger, men ingen rottefænger.

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 30-08-08 12:28

Hun synes kun det er synd at bruge rottegift hvis de lider, hvis de ikke lider, vil hun da heller end gerne bruge det, og det var fra start mit spørgsmål, om der er nogle der ved om de lider ?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 30-08-08 20:17

Hun skyder den og de dør thats a goot vedding maby wee kan use thise for anotter afsnit

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 31-08-08 02:03

Hør nu ! ingen øllebrødsbamhjertighed ,rotter er SKADEDYR og de skal bare aflives hurtigt og effektivt .
Hvis der er 400 andre mennesker der bor på den ø , så er din veninde ansvarlig for at lo**** bliver udryddet.
Ps: det er noget helt andet med Muldvarpe.

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 31-08-08 15:30

selvfølgelig bliver de aflivet, hun skyder dem jo, men det er stadig ikke spørgsmålet !

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 31-08-08 15:40

Medmindre hun sidder på vagt 24/7 med lys på om natten ,så får hun kun ram på 1% hvad så med resten, er de til gavn for naboerne?????.
Det er sgu da ligemeget om de lider ved aflivning med rottegift,der er jo ingen der tror på at hun kan ramme med et luftgevær så de får en øjeblikkelig død.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 31-08-08 15:51

Kemisk ligner rottegift naturligt K-vitamin. K-vitamin indgår i blodets størkningsproces og medvirker til at standse blødninger. Rottegiften forhindrer på grund af den kemiske lighed K-vitamin i at virke. Derfor opstår der risiko for livstruende blødninger .
Og det gør ikke ondt Jeg var selv Rotte før jeg blev reinkarneret som Muldvarp.

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 31-08-08 15:58

Hun skyder de rotter der går i fælderne, der kan de godt nok ikke løbe væk, men det var godt at høre at det ikke gør ondt, jeg vil overveje at fjerne mine egne muldvarpefælder.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 31-08-08 16:04

Det glæder mig NannaFlip,send mig en mail når fælderne er væk,så kommer jeg forbi og "ser" om du har noget guf under din græsplæne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-09-08 01:44

o.v.n Du skrev.
Citat
hver gang en bliver skudt så fødes der 10 nye
Genialt, så er det bare at standse nedskydningen af rovdyrene, så vl de uddø af sig selv. Ikke at jeg helt forstår hvordan, men det lyder smart

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-09-08 02:41

Din tankegang er ikke nem at følge Klumme, jeg tror der er en naturlig balance, hvis ikke der bliver skudt så rammes dyrene af sygdom hvis/når der er for mange, rotter er der altid for mange af, så der kan vi ikke vente og lade dem regulere sig selv, min bemærkning skal forstås sådan at det er håbløs at bekæmpe rotter med fælder og skydevåben, der fødes flere end der skydes, angående gift så tror jeg ikke at de lider (har smerter) ved at dø af rottegift, men det er og bliver en tros sag, jeg ved det ikke

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-09-08 05:37

hehehe ...Jeg forstod godt dit indlæg
Citat
hver gang en bliver skudt så fødes der 10 nye
God morgen

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 03-09-08 10:31

Så er fælderne væk muldvarpe, kom du blot forbi, min kat glæder sig !

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 04-09-08 12:42

56°48'23.95"N
9°30'43.88"Ø
Hej NannaFlip dette er min ca. position lige nu,kan du gi´mig en Kompasretning så ses vi måske til Foråret,hvis jeg skal over noget stort vand må det vente til jeg bliver reinkarneret til Hundestejle.
Hilsen muldvarp1