/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Win antivirus 2008
Fra : ladegard
Vist : 1646 gange
100 point
Dato : 29-08-08 11:41

Jeg har fået ovenn. ind på min pc, vist nok i forbindelse med børnebørns online spil. Hvordan får man programmet fjernet? Jeg har slettet det direkte i mappen med programmer og nu figurerer det ikk længere der. Men mon det er væk?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-08-08 11:45
Kommentar
Fra : tezt

Dato : 29-08-08 11:45
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-08-08 11:49

For at være sikker på at få alt væk, så bør du tilmelde dig i et sikkerheds forum (gratis) enten Malwarecheck: http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php benyt RunScanner forummet.
Eller hos Spywarefri: http://www.spywarefri.dk/forum/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-08 11:51

det skidt kan gemme sig og downloader mere og mere malware i det skjulte så jeg vil råde dig til at oprette dig som bruger - gratis - her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/

læg dit spørgsmål i kategorien runscanner forum så får du hjælp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-08 11:51

davs o.v.n

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-08-08 11:55

Dav dav Miritdk
Her er hvad Spywarefri anbefaler: http://spywarefri-shop.dk/product_info.php?cPath=35&products_id=141 værktøjet anbefales også hos Malwarecheck til noget af rensningen, men du kan ikke være helt sikker på at alt er væk, uden at lade sikkerheds forummet gennemgå din computer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-08 12:00

Citat
men du kan ikke være helt sikker på at alt er væk, uden at lade sikkerheds forummet gennemgå din computer
.. det er lige akkurat det !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-08 13:45

Citat
men du kan ikke være helt sikker på at alt er væk, uden at lade sikkerheds forummet gennemgå din computer

Jo

Bare formater harddisken...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-08 15:38

Citat
Bare formater harddisken..
.. det er jo så det man helst ikke vil refi

der følger jo e zlob med og den er ikke til at spøge med og kan ikke umiddelbart fjernes af de fleste men det går da med lidt vejleding

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-08 15:39

e = en

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-08 15:49

Rolig nu - det var bare et "alternativ"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-08 16:19

for i øvrigt - til ladegård - uanset om du sletter som du har beskrevet så gendanner skidtet sig bare - så jo hurtigere du får hjælp til at fjerne det skidt jo bedre.

refi du kan selv være et alternativ

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 29-08-08 17:52

www.ccleaner.com fjerner det meste, og er i hvert fald ikke nogen dum ting at installere da den også kan rydde op efter andre ting.

Kommentar
Fra : als

Dato : 29-08-08 18:11

Hvis du kører Malwarebytes så fjernes Antivirus 2008. Det garanterer jeg dig. Hvis du fremover bruger købeversionen
http://spywarefri-shop.dk/product_info.php?cPath=35&products_id=141
så får du heller ikke Antivirus 2008 ind på computeren igen, og heller ikke 2009 eller MS Antivirus eller ... Det garanterer jeg dig også. Så op til dig, hvad du vil ha'

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-08 22:33

hvorfor i alverden investere i købeprogram i stedet for at få hjælp fra et sikkerhedsfora - for eks malwarecheck.dk mon ???? ( god reklame for sit eget site og lidt kroner i lommen als )

ladegård - vil du ikke hjælpes ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-08 22:34

btw er malwarebytes i brug hos malwarecheck i freeware versionen og skulle der ligge andet skidt bliver det med garanti også fjernet helt

Kommentar
Fra : als

Dato : 29-08-08 22:44

miritdk> Enten har du ikke lært at læse eller også vil du ikke. Se lige endnu engang hvad jeg skriver.

Malwarebytes kan i freeware-version fjerne Antivirus 2008 (det var miritdk ikke i stand til at læse) Malwarebytes kan i købe-version både fjerne Antivirus 2008 samt holde det ude. Holde det ude kan ikke engang de bedste sikkerhedspakker (endnu da), men Malwarebytes kan.

Jeg ved at i alle forstår hvad jeg mener (minus en enkelt). Jeg siger intet om at spørgeren skal købe noget. Jeg siger at spørgeren har to muligheder. Han kan sagtens få det fjernet og det behøver han ikke et fora til, men det kunne jo være han evt. ville holde Antivirus 2008 ude af puteren fremover

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-08 22:49

NEJ det skrev du ikke ! du "glemte" det med freeware versionen !

Citat
Hvis du kører Malwarebytes så fjernes Antivirus 2008. Det garanterer jeg dig. Hvis du fremover bruger købeversionen
http://spywarefri-shop.dk/product_info.php?cPath=35&products_id=141
så får du heller ikke Antivirus 2008 ind på computeren igen, og heller ikke 2009 eller MS Antivirus eller ... Det garanterer jeg dig også. Så op til dig, hvad du vil ha'

Yderligere kan der jo være mere skidt og møg der skal fjernes af andre scannere !

Kommentar
Fra : als

Dato : 29-08-08 23:01

I de forskellige fora finder de så normalt et par tracking-cookies og lidt andet ubetydeligt, men det kan du jo selv forvisse dig om ved at gå ind i dit forum eller andre fora.

Jeg påstår stadigt at når Antivirus 2008 er det eneste problem så kan det fjernes med Malwarebytes freeware ..... og så det der fortørner dig, nemlig at hvis spørgeren vil slippe fremover så kan han købe programmet direkte hos Malwarebytes i USA eller her i Danmark. Det er jo en ubetydelighed for at slippe for den slags, men jeg respekterer da at du er af modsat opfattelse. Jeg syntes blot at spørgeren skulle kende til den mulighed, men den mening var du ikke af, okay

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-08 15:38

Jeg synes nu det er noget uansvarligt at skrive

Citat
Jeg påstår stadigt at når Antivirus 2008 er det eneste problem så kan det fjernes med Malwarebytes freeware

for vides det med sikkerhed på forhånd at det erdet eneste problem i og med der i så fald downloades en masse skidt - Ved du hvad alle de forskellige varianter henter ned af andre infektioner. ??

Når spørger får et tilbud om en rensning i det hele taget - ikke kun hvad der måtte ligge som opdaget - så vil det være en rigtig god ide at tage imod det tilbud - og så få råd om en stærkt forbedret sikkerhed når rensningen er overstået.

"als".... her er det ikke et spørgsmål om det ene eller andet forum - her er det et spørgsmål om at spørgeren får den hjælp han kan få - om spørger så vælger en freeware løsning eller en købe løsning på et bestemt program bagefter er hans valg

Ladegard - sorry for den her sniksnak osv - håber du får dit problem løst så godt som muligt så der ikke sker mere med din maskine - og kig i hvertfald ind og se dig lidt omkring her for bedre sikkerhed når din datter nu også bruger maskinen

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=c46af1abcd9b1a62831691d79bc65865

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 100 point
Dato : 30-08-08 15:56

Citat
her er det et spørgsmål om at spørgeren får den hjælp han kan få

Ja så godt og så nemt som muligt, så derfor ser jeg ingen grund til at Ladegard eller andre skal gennem hele møllen blot fordi han (eller andre) har fået en Antivirus 2008 når det nu er så nemt at fjerne med Malwarebytes Anti-Malware. Det vil svare til at du tager til mekanikeren med din bil og siger blinklyset virker ikke og mekanikeren så svarer "Vi må hellere gennemgå hele din bil for at se om der er andre fejl".

Jeg synes næsten vi er ved at spamme tråden, så derfor vil dette være mit sidste indlæg til dette spørgsmål. Vi ses igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-08 17:08

Citat
Ved du hvad alle de forskellige varianter henter ned af andre infektioner. ??
.. det ville jeg da ellers gerne have et svar på

Godkendelse af svar
Fra : ladegard

Dato : 31-08-08 18:37

Tak for svaret als. Jeg fik renset maskiner og nu kører den normalt. Jeg prøvede at gå in på malwarecheck, men det lød for indviklet, så jeg brugete malwarebytes.

Kommentar
Fra : als

Dato : 31-08-08 19:02

Jeg siger mange tak for points