/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjelp, har fået virus
Fra : ockendon
Vist : 763 gange
500 point
Dato : 28-08-08 08:44

tror jeg. Maskinen kan ikke starte op før skærmen starter at blinke, og det siger dyt dyt. Jeg er bange for at det er den der heder "Helmark postkort" eller lignende. Nogen har anbefalet at prøve med bullguard, men den maskine kan jo ikke komme på nettet. Kan jeg downloade bullguard til et memorystick og sette den over i den anden maskine? Håber nogen kan hjelpe meget hurtigt, eller komme med andre forslag til hvad jeg kan gøre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 08:47

Du bevæger dig ind på www.malwarecheck.dk - så er du godt på vej til at få renset din maskine..

Du opretter dig bare i forumet og stiller spørgsmålet der...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-08 08:54

jeg vil uvilkårligt også anbefale at du opretter dig gratis som bruger på

http://www.malwarecheck.dk/forum/

læg derpå dit spørgsmål i kategorien runscanner forum

sålænge du har en anden maskine du kan holde kontakt med er der en chance

ellers vil jeg nok råde dig til at køre restore/recovery/genindlæsning/ formatere - kald det hvad du vil

ps - det er ikke hallmark der er en hoax

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-08 08:55

hvis du vil formattere så husk at gemme det du vil først på cd/dvd/memorystick osv

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 28-08-08 09:04

Men maskinen kommer ikke op at køre, den står kun og blinker med den sorte skærm..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 09:10

Start op med din Wincd....

Reparer Win - der mangler tilsyneladende systemfiler...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 09:11

Citat
Kan jeg downloade bullguard til et memorystick og sette den over i den anden maskine

Det hjælper jo ikke at downloade noget når du ikke kan starte maskinen....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-08 09:30

prøv om du kan komme i fejlsikret tilstand og foretage en systemgendannelse til en dag hvor maskinen virkede - det fjerner ikke det skidt der skal renses - men giver mulighed for at du måske kan komme online igen - ihvertfald starte maskinen.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 28-08-08 10:06

Såvidt jeg husker er der et kodex for hvad de dyt dyt betyder. 2 dyt kan for ex. betyde at rammen er defekt o.s.v. Måske er der nogen herinde der ved mere om det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-08 10:17

det er nemlig rigtigt - og det tænkte jeg slet ikke på med de dytter - hvis skærmen er i sort og curseren blinker - og der kommer bip lyde er det vigtigt at vide intervaller og længe for disse - de er nemlig indikatorer for evt hardwarefejl

arghhh - man kan da også af og til læse spørgsmål som fanden læser biblen hmpff

prøv at beskrive hvordan lydene er

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-08 10:30

Ja du har nok fejl i din hardware med disse dytter.
Wirus ligger som regel helt inde i windows, men så langt når du jo slet ikke.

Det kan også være angreb på din bios ..................................men det er meget sjældent.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 28-08-08 11:44

Jeg mener at der i instruktionsbogen for computeren er en beskrivelse af disse "dyytter"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 11:50

Antal bip Betydning
1 Fejl i DRAM Refresh
2 Fejl i CMOS RAM
3 Fejl i de første 64 Kb RAM.
Kan også være fejl på grafikkort
4 Fejl i System Timer
5 Fejl i Processor
6 Fejl i Keyboard controller.
Kan også være fejl i Gate A20
7 Fejl i Virtual mode
9 Fejl i ROM BIOS Checksum

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 11:51
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-08-08 12:40

De to bib når din PC starter tyder på en Bundkortfejl. Du kan forsøge at geninstallere men hvis det ikke lykkes så må den til reparation.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 28-08-08 13:00

refi, nu har jeg forsøgt nesten alt, og nu kommer den op på 10 dytter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-08 13:30
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-08 13:31

10 korte CMOS shutdown læse/skrive fejl

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 13:44

Du må en tur i Bilka - der er garanteret en på tilbud

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 13:48

Spøg tilside...

De fejl du der omtaler kan IKKE løses pr. fjernbetjening (hvis de overhovedet kan løses)

Nu melder historien ikke noget om hvor gammel maskinen er - garanti osv....

Men fejlene kan være mange og kræver en kyndig der SIDDER ved maskinen.....