/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
solvarmeanlæg
Fra : tino01
Vist : 800 gange
25 point
Dato : 24-08-08 20:35

Ønsker at få opsat et solvarmeanlæg på vores hus i Søborg/Kbh. Vi er 2 voksne og 2 mindre børn i et hus med 170m2 tagareal, der vender rigtigt i forhold til solen. Har et sundt nyere oliefyr og vil nok kun gå eft. forbrugsvandet i sommer alle mdr. hvor det vil være dejligt at kunne slukke helt for fyret.
Jeg skal til at indhente tilbud - har nogen mon nogle generelle erfaringer at dele inden jeg starter et sådan projekt? evt. gode steder hvor man kan indhente tilbud, Og regne med at pris og kvalitet er i orden .. ??

Har ufattelig dårlige effaringer med håndhærkere generelt så...
Takker for evt. tilbagemeldinger
ts@tomato-dk.com

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 24-08-08 21:16

Hej tino01.

Tag telefonbogen eller søg på nettet. Skal undersøge om der er nogen jeg kan stå inde for, da jeg selv bor i Jylland.
Men prøv under VVS-installatører og ring til Dehlsen &Sønner. De er seriøse.

Mvh
joeson

Kommentar
Fra : tino01

Dato : 24-08-08 21:52

Hej joeson
Takker.
Tjekker lige op på Dehlsen &Sønner - og ja jeg har været i gang og der er mange der an klare sagen.. men ville nu være rart at høre fra nogen der har opnået noget tilfredsstillende (og også rigtig gerne det modsatte)

mvh.
tino

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 24-08-08 22:45

Et godt sted at starte med at blive klogere på behov

http://www.energitjenesten.dk/index.php

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-08-08 22:54

Vi har et solvarmeanlæg. Det varmer brugsvand og overskuddet går i radiatorerne og gulvvarmen.

Det har fungeret problemfrit i mere end 10 år og betyder at vi ikke bruger olie fra midt i maj til midt september. Vi har brændeovn i stuen til at hjælpe lidt til i starten og slutningen af perioden.

Hvis I kun vil varme brugsvand kan I måske få et problem med overskudsvarmen?

Det kan kun anbefales at installere anlægget.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 25-08-08 09:23

Du kan vel prøve at tage fat i Niels fra vvfs.dk, og høre om han kender en god instalatør i dit område.

:)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-08-08 11:40

De fleste som har solvarme i min omgangs kreds, har et anlæg fra Djurs Solvarme: http://www.djurssolvarme.dk/Default.aspx og er meget glade for anlægget, mit eget anlæg er hjemmebygget af dele fra Djurs Solvarme, så hvis du lader din håndværker give tilbud på et sådan anlæg, så tror jeg du bliver tilfreds

Kommentar
Fra : tino01

Dato : 25-08-08 17:28

Takker for gode råd - mon der er nogen der har fået et anlæg monteret fornylig - pris osv. ??

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 25-08-08 21:11

Jeg har selv monteret mit anlæg, så jeg kan kun give priser på stumper, men det er ikke helt det du spørger efter, jeg har brugt vvfs som leverandør.

:)

et gæt 10-20.000 til stumper og sikkert noget tilsvarende for montering.

:)