/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Gulvvarme
Fra : Gork85
Vist : 1324 gange
40 point
Dato : 22-08-08 11:02

Hej jeg er i færd med at få indhentet tilbud på at få lavet gulvvarme i mit køkken og bryggers. Det drejer sig om samlagt 20m2. Jeg vil selv stå for udgravningen så håndværkerne bare kan komme igang med at lægge isolering, armeringsnet og slanger samt støbe gulvet. Men det første tilbud slår mig godt nok lidt ud af kurs...... 125000,- ...... godt nok ville de så også skifte mine gamle vandrør og varmvands beholder ud, men alligevel.... er det virkeligt et reeelt tilbud eller tager de røven på mig... Hvad koster materialerne for et sådan stykke arbejde og hvad koster lønningerne?

Mvh. den nye husejer

Kommentar
Fra : achton

Dato : 22-08-08 11:13

Til den pris får du gulvvarme i hele huset.
Men hvorfor kun de 20 m2

Kommentar
Fra : Gork85

Dato : 22-08-08 11:22

Jeg har det fineste trægulv i resten af huset og derfor behøver jeg ikke gulvvarme der, dessuden var det oprindeligt for at spare penge at jeg kun ville have lagt gulvvarme der hvor jeg alligevel skulle have lavet nyt, og det var bryggers og køkken. Jeg havde regnet med at prisen med det hele max kunne blive 50000, men det her "tilbud" slog mig fuldstændigt ud af kurs.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-08-08 11:32

Tja - dit spørgsmål er lidt ugennemsigtigt, men med udskiftning af varmtvandsbeholder og vandrør i hele huset + gulvvarme i den omtalte del af huset er det nok ikke helt ved siden af i 2008-priser.
Du skal være klar over at den del du selv agter at lave er langt den mindste del af arbejdet og slet ikke den dyre del af det.
Isolering, udlægning af rionet og gulvvarme og støbning af dit gulv og ikke mindst tilslutning af gulvvarmen kan i de to rum meget let løbe op i et beløb noget på den forkerte side af 50.000 kr
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : Gork85

Dato : 22-08-08 11:41

Udskiftningen af vandrør var også kun i de to rum

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-08-08 23:26

I så fald skal du straks fyre dit tibudsgivende firma
............... hvis dit vandanlæg trænger til at blive udskiftet, og det går jeg ud fra, hvis der er givet et tilbud og et (måske) godt råd om at gøre det. så skal det ske hele vejen rundt - IKKE på et begrænset område af dit anlæg, for så kan det være lige meget - prøv at indhente et par tilbud mere, og sammenlign så priserne og ikke mindst hvad der foreslås med det du i forvejen har -----
Det skal lige siges, at hvis dine eksisterende vandrør bliver støbt nede og dermed skjulte rør, så vil det altid være en god ide at udskifte dem, her skal du også lige huske på at der IKKE må være samlinger som er skjulte ................
held og lykke med den videre gang i dit projekt og god week-end
......
Bennymanden

Kommentar
Fra : Gork85

Dato : 16-10-08 10:41

Ja efter lang tids søgen så fandt jeg endelig en billig VVS mand der ville ordne mit gulvvarme. 1800+moms og så støber jeg sku selv gulvet.... besparelse i forhold til mit første tilbud løber sku nok op i 90000.

Kommentar
Fra : nielspreus

Dato : 19-10-08 19:37

Hej. Hvis du kan få lagt 20m2 gulvvarme incl materialer for 1800 + moms, er det vist ikke noget han skal leve af.

Kommentar
Fra : Gork85

Dato : 20-10-08 08:14

Jep 20m2 gulvvarme, udskiftning af alle vandrør i de to rum og installation af varme veksler i stedet for min gamle varmvandsbeholder, og udskiftning af mine to afløb. Og det er med regning og det er ingen vennetjeneste.