/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
jack russel terrier
Fra : cmadsen88
Vist : 2384 gange
20 point
Dato : 21-08-08 16:07

hej hej allesammen
er en pige på 20 år som ønsker hjælp
til at finde nogle kenler i nordjylland som
avler jack russel terrier.... vi er en sød og dejlig familie på 2
som søger disse for at vi kan blive en mere i familien og få vores elskede hund..

håber der er nogen som kan hjælpe med at finde nordjyske kendler bor selv i skagen.....

på forhånd taak....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-08-08 16:15
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-08-08 16:19

Nå, der er kun to fra Jylland:

http://www.kennel-daisy-blossoms.dk/

http://www.jackstars.dk/

---Og så er det måske en ide at kikke på DKK's side om "køb af hund":

http://www.dansk-kennel-klub.dk/392

Accepteret svar
Fra : maleneoredsen

Modtaget 20 point
Dato : 21-08-08 17:47

Hej Madsen
Jeg har selv en Jack Russell terrier på 1 år, og hun er en kanon dejlig hund. Jeg har købt hende hos Kennel Østergaard i Brønderslev, og Bjørn Kjeldgaard (opdrætteren) har derhjemme grav-træningsbane. Selv om man ikke går på jagt, kan man sagtens gå til træning med hunden, og det er hyggeligt. Bjørn har lige nu hvalpe, som er ca. 4 uger gamle.
Hvis I har tid, kunne det være en god ide, at få lov til at besøge dem og se hundene, og også andre opdrættere, så giver det et lidt bedre overblik.
Inde på hjemmesiden kan du også finde andre Jack Russell hvalpe. Spørg endelig hvis du er i tvivl.
http://www.djrtk.dk/
Det er en herlig race, og en rigtig hyggelig klub, hvor man hurtigt føler sig velkommen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-08-08 18:06

Lille Østergaard kennel er ikke medlem af Dansk Kennelklub.
Det kan være en ok opdrætter. Det ved jeg ikke noget om.

Men gør dig selv den tjeneste at sætte dig ind i, hvilke forskelle der er på at købe en hvalp med DKK-stambog og en hvalp der ikke har ---og ikke kan få--- DKK-stambog.

Det er IKKE kun et stykke papir med opremsning af forfædre.

Det kan være ok at vælge en hvalp uden DKK stambog... Man skal bare vide at det er det man gør.

Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 21-08-08 18:30

Ja Birgitta det har du ret i, og normalt sværger jeg til DKK, MEN hos lige netop denne race, er det meget sørgeligt, at se at INGEN DKK Jack Russell hunde har nogen gravprøve.
Det er en meget aktiv rævehund, men hvor DKK opdrættere åbenbart ikke sætter pris på at avle på andet end udstillingslinier. Jeg var noget overrasket over at opdage det, og jeg ved at Dansk Jack Russell Terrier Klub ikke vil overføre DKK hunde til deres klub. Derimod vil DKK gerne overføre modsat, hvis hunden ellers ser pæn ud. Trist når jagt racer bliver til udstillings racer.
Hvis man ønsker at få sin hund overført til DKK, skal man også vide, at de sletter alle navne på stamtavlen på nær forældrene.
Derfor valgte jeg at få hund fra DJRTK, hvor man sætter pris på det, racen er lavet til.

Godkendelse af svar
Fra : cmadsen88

Dato : 21-08-08 19:42

Tak for svaret maleneoredsen.
håber at jeg kan kontakte dig hvis det er noget jeg er i tvilv om hvor er i fra
og avler i hvalpe

Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 21-08-08 19:53

Hej
Tak for godkendelse.
Jo du må gerne spørge, men ellers er jeg sikker på at Bjørn kan hjælpe. Han har haft denne race i 15 år, og er meget aktiv i klubben. Bjørn Kjeldgaard, Amborgvej 56, 9700 Brønderslev, tlf. 98 82 38 25.
Jeg bor i Pandrup nær Blokhus, og avler kun labrador.
Min mail adr: holleogmalene@mail.dk