/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
plænetraktor
Fra : opp
Vist : 432 gange
300 point
Dato : 21-08-08 12:27

er der nogle herinde der kan svare mig på hvorfor benzinen går ned i motorolien?????
og hvad gør jeg når det er sket????
opp

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 21-08-08 12:45

Hvad er det for en klipper

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-08-08 12:47

For mig lyder det umiddelbart som en opslidt motor.
Er der overhovedet kompression ??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-08-08 13:40

Hvis den har tank, over motoren er der noget i karburatoren der ikke duer. Åbenbart render benzinen gennem denne ved stilstand. Hvis den er med pumpe har jeg intet gæt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-08-08 13:41

Hvis det ikke er meget, kører du med den. Det fordamper når motoren bliver varm. Alternativt skifter du olien.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-08-08 19:23

Du skal endelig ikke starte en motor med benzin i olien i værste fald eksploderer den .Godt svar lotto
Det er svømmeren der ikke lukke for benzinen med svømmerventilen, så det står og løber ned i bundkarret .Få det straks ordnet Og skift olien ,udover at det er eksplosivt så smører det ikke som det skal med benzin i

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-08-08 20:00

Der er ikke meget respons fra "opp".

Kommentar
Fra : sottmann

Dato : 22-08-08 22:29

Det skyldes pakninger i kaburator mørner typisk fordi man lader traktoren stå med benzin
på vinteren over, da tanken ligger over motoren er der et konstant pres i kaburatoren
og ved den mindste utæthed løber benzinen direkte ind i motoren.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-08-08 00:40

stottmann Hvad er det for pakninger du snakker om ???????????????????

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 07-09-08 16:23

Der sidder en lillebitte rund gummipakning hvor spidsen af nåleventilen trykker. Den bliver mør med tiden, og så løber benzinen forbi og videre ind i motoren.

Gummipakningen fås som del af et rep. sæt til karburatoren for din briggs & Stratton motor.
Er du heldig har dit have og maskincenter en lille æske med sådanne pakninger liggende i løs vægt. Men det er godt nok at skifte de andre pakninger i karburatoren, når du alligevel skiller den ad.

Rep sættet koster et par hunde +m. Pakningen 30-50 kr.

Husk at tømme benzintanken før maskinen henstilles for vinteren.