/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
tegning
Fra : movser
Vist : 555 gange
50 point
Dato : 17-08-08 07:15

hjælp jeg er havnet i en suppedas. Jeg søgte teknisk forvaltning om lov til opførelse af hytte. I stedet fik jeg luftfoto af grunden og skulle redegøre for bygninger på grunden. Helt ok. Men jeg er hjernelam med tal. Hvor henvender man sig for at få hælp,jeg ved godt jeg skal betale det er også ok men hvem gør det?
Jeg kan godt måle fra skel til hjørne men ikke tegne det ind som mm.
Nå så er der nogle grønne og røde streger på tegningen, hvad betyder de?
Jeg har et fyrrum der er ikke afledning af tagvand i tagrende er det ok?
det har carporten ikke heller er det ok?
Jeg håber i igen gider hjælpe mig
Tusind tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-08 08:03

Har du ikke byggetilladelse på de andre bygninger?

Hvis du har det, så skal du vel bare indtegne, hvor du vil bygge/Placerer den nye hytte?

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 17-08-08 09:05

En teknisk tegner vil kunne hjælpe dig, eller landmåler, men de er dyre. Tit kan man selv. få en grundtegning hos teknisk forvaltning, og tegn dem ind på den.

Hvor i landet bor du, så er der måske en i nærheden der kan hjælpe dig. Har du en bekendt der er håndværker eller anlægsgartner, kan de tit hjælpe med den slags ting.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 50 point
Dato : 17-08-08 09:12

Start med at få en kopi af matrikelkortet og andre tegbninger som kommunen må have. Det syntes jeg de af sig selv burde have fortalt dig, for som Nordsted1 skriver, så er alle de godkendte bygninger tegnet rigtigt ind på kortet, og der er angivet et målestokforhold.

Der kan så være nogle mindre bygninger, som du, eller en tidligere ejer lovligt kan have opført uden byggetilladelse (max 2 småbygninger, der hver skal være under 10 m2), eller (værre) bygninger der skulle have været tilladelse, som ikke fremgår af tegningen. Derefter skulle det være en nem sag at måle op og tegne ind på en kopi af tegningen og aflevere til kommunen, enten for dig eller en du kender der jkan svinge et målebånd og en blyant.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-08-08 10:15

kender du ikke en tømrer eller murer. de lærer en hel del om den slags på teknisk skole.
ellers kan du spørge din lokale tømrermester om han vil gøre det. det kan ikke koste ret mange kroner.
med hensyn til tagrender så er der ikke noget krav om, at der skal være det. men du skal holde regnvandet fra dit tag på din egen grund.
det vil sige, at hvis du har fladt tag på og der er fald mod nabogrunden, og her snakker vi om byggeri i skel, så skal der tagrende på. og den må ikke rage ind over naboens grund.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-08-08 12:58

Stregerne er byggeliner formodentlig - jeg har skrevet en privat besked til dig, for jeg kan vist hjælpe...

Godkendelse af svar
Fra : movser

Dato : 01-09-08 05:57

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-09-08 06:39

Selv tak, Movser.

God fornøjelse med byggeriet