/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
HJÆLP EN KAT SKIDER I MIN HAVE
Fra : ahj
Vist : 7954 gange
200 point
Dato : 16-08-08 01:47

Er der nogen der har et godt råd. Jeg får dagligt besøg af en kat som skider på samme sted i min have og det lugter så voldsomt så man med det samme kan lugte det hvis vi sætter os på vores terasse.
Den har valgt et stykke jord som ligger under et halvtag der er på vores udhus.

Nogen der kender noget som kan holde katten væk??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-08-08 02:06

En flok gæs.

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 16-08-08 02:11

Der er åbenbart nogen der sidder herinde på Kandu for at spille morsomme - ikke for at være hjælpsomme - få dig dog et liv LuffeA

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-08-08 02:20

Måske, men tidligere tråde om samme har inbefattet endeløse forslag om hunde, skydevåben, kemikalier af mange slags, indfangning, en spand vand over kræet, jeg har ikke set gæs endnu.

Jeg smider selv en kop vand efter kattene, men man kan jo ikke være på terrassen 24/7

Kommentar
Fra : constancef

Dato : 16-08-08 02:43

hejsa
det eneste råd jeg kender, og jeg har haft katte i mange år de er blevet hos mig, fordi jeg har sprøjtet med FULD STOP og brugt vandpistol hvis de prøvede at overskride grænsen.
Hvis du vil holde fremmede katte ude og du ikke selv har kat eller hund som er det eneste middel mod de indtrængende. så må du lave en sandkasse , så har du det samlet på et sted, for der er ikke noget at gøre, hvis ejerne ikke vil gøre noget.
mange trøste hilsner
constancef

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 16-08-08 06:23

Jeg har nogen store blomsterkrukker som min kat begyndte at bruge som katte toilet. Det var jeg ikke glad for. Jeg prøvede mange forskellige ting herunder peber og diverse ting man kunne sprøjte med...men det hjalp ikke.

Jeg købte så til sidst en lille batteridrevet alarm med en bevægelsessensor og kraftigt lys og den satte jeg så op ved blomsterkrukkerne således at når katten førsøgte at bruge blomsterkrukkerne som toilet så gik alarmen i en kort periode med blinkende lys og høj lyd. Det virkede.

Så hvis det er samme sted katten gør så sæt sådan en alarm op og skræm katten væk.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-08-08 07:31

Skyd den.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 16-08-08 07:42

Hvis du har mulighed for at få en kattefælde sat op, så forsøg at indfange katten og få den aflivet.
Jeg har samme problem i min have, men det er desværre ikke lykkedes mig endnu at få aflivet katten.

vh ol

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-08-08 08:30

jeg havde samme problem for et par år siden. det løste jeg med et luftgevær. katten nåede at få 3 huller i ørerne inden den fortrak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-08 08:40

Citat
Hvis du har mulighed for at få en kattefælde sat op, så forsøg at indfange katten og få den aflivet
.
Citat
jeg havde samme problem for et par år siden. det løste jeg med et luftgevær. katten nåede at få 3 huller i ørerne inden den fortrak.

det var dog en afskyelig tankegang :-(

jeg har haft en kat der lavede nogenlunde samme nummer i en periode - jeg sørgede blot for at der ikke var tilgængeligt - lagde lidt trådnet over jorden ( tror nok jeg hørte katten hvæse )... den kom igen i et andet hjørne - og jeg gentog det med trådnettet - og nul fremmed kat her mere.

katte kan for i øvrigt ikke fordrage lugten af eddikke - og især edikkesyre- det kan bruges .

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 16-08-08 08:52

Hej Wacher.
Hvor køber man sådan en alarm?
Venlig hilsen
ahj

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-08-08 08:59

Da jeg var dagplejer, havde jeg også et indgangsparti der var overdækket, så barnevognene kunne stå i tørvejr,

Det syntes kattene var pragtfuldt, sådan at have et overdækket toilet.

Jeg hælde tredobbelt salmiakspitus på jorden.........det var yders effektivt, de holdt sig langt væk og er ikke kommet siden.

Ulempen ved tre dobb, er at i frost og regn forsvinder duften, så skynd dig at gøre forsøget

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 16-08-08 09:12

Hej Nordsted1.
Det er meningen, at der skal plantes nogle planter på det lille stykke jord - vil de kunne tåle 3-dobbelt salmiakspiritus??
Venlig hilsen
ahj

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-08-08 09:40

Nu havde jeg ikke planter hvor jeg vandede.

Men stanken forsvandt når det regnede (noget vand kunne der komme, selv om det var under et halvtag)

Har du ikke en plante du kan eksperimenterer på??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-08-08 10:00

Salmiak er næsten lig ammoniak i luftform, sidstnævnte et kvælstof der bruges som gødning.

Dermed ikke sagt at man kan vande potteplanterne med det, men når katten er væk kan man jo blot kratte jorden op så det sidste fordamper.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-08-08 14:53

Der er i praksis kun to effektive midler mod vilde katte.

Jagttegn og haglbøsse.

Fælde og reglementeret aflivning.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 16-08-08 17:26

Jeg købte en på Ebay og her er et link til lige præcis den jeg købte:

http://cgi.ebay.com/Wireless-Motion-Activated-Seurity-Alarm-Strobe-KeyFob_W0QQitemZ160234143477QQihZ006QQcategoryZ41969QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247

Grunden til at jeg købte lige præcis denne var at den både afgiver en høj alarm plus der er noget blinkende lys. Jeg tænkte at den ville være perfekt til at jage katten væk. Den virker. Den afgiver en utrolig høj lyd der får katten til at flygte. Jeg er lidt skuffet over lyset. Jeg havde ventet noget meget kraftigt lys. Der står at det er strobe light og så tænkte jeg strobelys som i et diskotek eller på et fly...men så kraftigt er det ikke. Der er en strobepære...men svag.

Hvis du ikke vil ofre så meget på den så kig hos dealextreme.com. Alle deres priser er incl. shipping fra Hong Kong til Danmark.

Det kunne f.eks. være en sådan til USD 11.55 incl. shipping:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11780

eller en til USD 8.52 (p.t udsolgt...men de får den vel igen):

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3290

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-08-08 23:19

Hej
Vi har haft samme problem. Katte skider helst i tør sandet jord - og selvfølgelig ikke gerne i egen have. Jeg har lagt kristtorngrene/grangrene og i øjeblikket et virvar af grene fra min troldhassel langs med huset. Det har hidtil holdt kattene væk.

Min søster har været så rabiat at blande knuste glasskår i jorden. Det synes jeg dog er synd, og haglgeværbryder jeg mig heller ikke om. Men irriterende er det sq at jage hånden ned i en kattelort.

Dæk jorden med et eller andet - det kunne da også være småsten eller ral - det gider de ikke kratte og skide i.

Med hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-08-08 23:44

Jeg havde altså perlesten oven på jorden, hvor kattene tissede, så det skal være noget der er størrer end det

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 17-08-08 08:41

lidt større grus, som drysses godt med hvid peber

Lykke til

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-08-08 16:32

Hej
Jeg kunne tænke mig at vide hvor stort areal det drejer sig om - og hvornår du påtænker at beplante. Ellers vil jeg fortsat anbefale småsten, eller trådnet, som eventuelt kunne dækkes med lidt jord. Jeg ved ikke, hvordan katte har det med træflis. Men det drejer sig jo kun om at forhindre katten i at synes godt om dejlig løs varm jord. Det kan da også gøres med lugtgener for katten, hvis det da ikke også generer Jer. Endelig kunne man da dække jorden med sort plastik eller noget ukrudstæppe - hvis det bare er midlertidigt. Sæt nogle krukker ovenpå.

Vi er invaderet af 3-5 nabokatte - også med det resultat at vore 5 fuglehuse har stået tomme i år. Satans katte! Endvidere betyder det at vi selv på vores ½vinterstue med kun 1 åben facade er nødt til at dække alt til og fjerne hynder, hvis vi ikke vil have kattene til at boltre sig i dem, når vi ikke er der. I foråret var der en kat, som hoppede op i vindueskarmen i vores soveværelse. Jeg troede ikke mine egne øjne - føj for en beskidt kat. Nu har jeg måttet lave en anordning, så vinduet ikke længere kan "begåes" af katte, men kun åbnes til en vis grad.

I princippet kan jeg godt lide katte, bare ikke andre folks katte. Måske skulle man selv anskaffe sig en kat?
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : becca40

Dato : 18-08-08 14:40

Hej
Har selv stået med samme problem men jeg lagde citron skiver rundt om bedet og der gik ikke langt tid før de forsvandt. Det kostede godt nok noget i citroner men heller det end at skyde efter dem.........
MVH Hanne

Kommentar
Fra : elha

Dato : 15-09-08 18:44

Hvorfor er den her ikke afsluttet?

Stemmer på LuffeA