/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Grøn kage m chokoladglasur
Fra : nosunshine5
Vist : 2723 gange
50 point
Dato : 11-08-08 22:06

Jeg er på udkik effter en opskrift med en kage der er grøn og der er enten chokoladeglasur eler chokolade lag på.
En potions størrelse der svare til en bradpande i ovene.

Og en kage der skulle hedde noget i retning af "Den kage du ved nok, mor". Den skulle dukke op med jævne mellemrum i dameblade. Men den er jeg desvære misset.
Gerne ogå en potion i bradepandstørrelse

Det er til en støre flok mennesker.

Accepteret svar
Fra : netper

Modtaget 60 point
Dato : 11-08-08 22:14

Hejsa

Det lyder som grøn giftkage, bladankage eller bare giftkage.

Se opskrift her:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=8730

Den der du ved nok er en chokoladekage med kokosglasur, lidt efter en chokolade drømmekage

Se opskrift her:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=13056

Mvh
Per

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-08-08 22:15

Margarinne blødgøres og sukker røres, 1 æggeblomme i af gangen, hvor der røres/piskes kraftigt imellem hver.

Det sigtede mel blandet med bagepulver samt vand, mandelessens og frugtfarve røres i dejen.

Æggehviderne piskes stive og vendes forsigtigt i dejen.

Bages ved ca. 175 grader C i ca. 40 minutter i den nederste halvdel af ovenen.

Den afkøldede kage pyntes med chokoladeglasur.

Tips:

1 tsk. = 5 ml.

Ingredienser: 500 g. margarinne
750 g. sukker
500 g. hvedemel
6 æg
3 tsk. bagepulver
3 1/2 dl. vand
5 tsk. mandelessens
4 tsk. grøn frugtfarve

Glasue:
250 g. flormelis
1-2 spsk. kakao
½ dl. kogende vand

herfrahttp://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=6371

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-08-08 22:19

netper

Kan du ikke afskaffe de "støjende" reklamer på den side ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-08-08 22:24
Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-08-08 22:25
Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 11-08-08 22:44

Tak for svaret netper.

Så må jeg se om jeg kan "bikse" dem sammen. Jeg takker mange gange og især for det hurtige svar da der skal købes ind onsdag.

Kommentar
Fra : netper

Dato : 11-08-08 22:58

Ans syntes egentlig ikke det hører til her, men den forsvinder på søndag