/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
messing døehammer
Fra : movser
Vist : 1128 gange
50 point
Dato : 11-08-08 15:25

Hvordan renser jeg en meget irret messingdørhammer?

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 60 point
Dato : 11-08-08 15:30

Hej prøv at læse denne tråd om rensning af messing - rigtig mange råd - håber den bliver flot og skinnende igen

http://www.kandu.dk/spg5590.aspx

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-08-08 15:34

Slibe -slibe-slibe!
Først grort dener finere og finere slibepapir.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-08-08 15:39

Brasso og en stiv neglebørste til at starte med....
Når du så har fået skidtet af, kan du bruge brasso og en roterende polserskive.
vh ben

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 11-08-08 15:43

Du tar´en plastikskål , lægger staniol i bunden , hælder kogende vand i og tilsætter salt , så lægger du din dørhammer i skålen .
Du må evt. gentage processen , dette virker også fint til smykker,sølvtøj og andet metal du vil have renset.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-08-08 15:44

Ja Bejamins metode er gog hvis ikke irren går i dybden

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-08-08 18:06

læg den i eddikesyre. så slipper du for at skrubbe på den. husk at skylle grundigt med vand.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-08-08 18:56

Nåe - den er måske heller ikke så dyr

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 11-08-08 21:43

Jeg har noget virkelig billigt skidt fra isenkræmmeren der heder astonish. Noget TV shoplignende. Lige så "overbevisende" som det dårligt eftersynkroniserede lilla stads de har rekvalmeret hårdt for i nogle år. Jeg ser kun få reklamer, men det er en sprayflaske og vips så skinder kobbermønten... Bortset fra det så virker astonish helt utroligt - også på snavsede gummisko og fyrretræ der er blevet gult
Det er ikke så lidt meget nemmere at bruge end brasso og knofedt. Men om de sælger det mere aner jeg ikke.

Godkendelse af svar
Fra : movser

Dato : 01-09-08 05:55

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-09-08 07:26

Selv tak