/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
simkort der er stor i str.
Fra : ilgp
Vist : 1001 gange
100 point
Dato : 10-08-08 17:27

Hej.Mine forældre har købt en DORO mobil som skulle være god til ældre mennesker,men den er noget så indviklet at finde ud af,og en dårlig brugsanvisning.Før i tiden havde man 2 str. på simkort,et lille og et stort.Der sidder et stort simkort i denne DORO,og jeg kunne godt tænke mig at finde en Nokia af ældre model hvor der kan sidde et stort simkort i.Jeg har en Nokia 3510i i tankerne,men er der en af jer der ved om et stort simkort kan sidde i denne model? Eller i hvilken model det kan?
For simkortet kan flyttes når bindingsperioden på det halve år er gået.
Venligst ilgp

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 10-08-08 17:33

Der sidder ikke et stor sim-kort i en 3510i,jeg kan huske at havde en mobiltelefon med et stor sim-kort engang,men kan ikke lige huske hvad den hedder(tænker lidt,kan være at jeg kommer i tanke om det)

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 10-08-08 17:33

Når man har et stort simkort kan det laves om til et lille , bare ved at klippe det ud. De nyere har en hullinie, lige til at trykke det ud efter. Med de helt gamle kort, skal man måle ud og være sikker på hånden med kniv eller saks.

Hvis man ikke skifter kort mellem forskellige telefoner behøver det ikke betyde noget hvor nemt det er at skifte.

Du behøver ikke at vente 6 måneder, men kan uden videre sætte et kort over i en ny telefon. Bare den nye ikke er låst.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-08 18:00

Så vidt jeg husker det, har LG3 store simkort

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-08-08 18:30

Jeg havde en Motorola, ikke mursten, men nærmere betonklods hvor kortet blev skubbet ind udefra.....menuen var også fandens tung.

Engang kunne man købe et plastkort med hul til isætning af lille kort, jeg er ikke klar over om de findes mere.

Godkendelse af svar
Fra : ilgp

Dato : 15-08-08 07:13

Tak for svaret transor.