/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
hvor meget skal der til for at lave en b~
Fra : Babe2009
Vist : 598 gange
100 point
Dato : 11-03-03 20:03

hejsa allesammen...

nu er det sådan at vi prøver på at blive gravide :)

og jeg er nu kommet i tvivl... hvor meget skal der egentlig til for at lave en baby?
jeg har hørt noget om at det der kommer "før" fyren egentlig kommer, altså før den egentlig sperm er nok! passer det?

jeg håber folk vil tage min spørgsmål seriøst!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 11-03-03 20:06

Det er nok hvis manden slipper lidt af "varen" til at blive gravid....dette gælder også det, der kommer før han "kommer"

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 11-03-03 20:33

Der skal kun 1 Sædcelle til nemelig den der befrugter ægget men der er Ca. 10 Millioner i en dråbe.
Det der komme "før" er en vædske der "fortynder" beskytter og virker som "mad" for sædsellerne på deres tur op i dig for at befrugte dit æg.

Sæd kan som reglen holde sig i live i Ca. 4 til 6 timer ved stue temperatur.

Håber at det hjælper

Jesper_m_h

Kommentar
Fra : Babe2009

Dato : 11-03-03 20:54

hejsa Jesper

okay, mange tak.... men det jeg egentlig ville vide er... kan man blive gravid af det du kalder "fortynder" ?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 11-03-03 21:03

sæd skal opbevares ved kropstemperatur, og kan således holde sig en time..

ifølge skejby sygehus fertilitetsklinik

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 11-03-03 21:03

babe>>det kan du godt, det sker tit at der er sædceller i den væske..

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 11-03-03 21:13

3 hurtige og en aflevering

lidt er nok bare det kommer ind, er sundt og livmoderen godtager det (lader det slippe ind) men lad den bare blive inde til du er helt færdig.

Held og lykke

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 11-03-03 21:28

Hej,
Jeg mener bestemt ikke, at man kan blive gravid af presæd, isåfald er det eksteme store mængder (litervis) der skal til,

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : ZAGA

Dato : 11-03-03 22:43

Hej,

Øvelsen gør mester. Bare fortsætmed at arbejde på sagen

mvh
zaga

Accepteret svar
Fra : dr_scooter

Modtaget 100 point
Dato : 12-03-03 01:59

Man kan godt blive gravid af presæd, da der også slipper lidt sæd med ud allerede der.

Men det betyder ikke at man nødvendigvis bliver gravid af at!!!

mvh. dr_scooter

Godkendelse af svar
Fra : Babe2009

Dato : 12-03-03 08:55

Tak for svaret dr_scooter.