/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
invalideskilt til bil.
Fra : bt180346
Vist : 4170 gange
40 point
Dato : 04-08-08 18:07

Jeg har et spørgsmål, om hvordan jeg kan få et invalide-skilt, til min bil.

Mvh. Bent Teddy Larsen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-08 18:14
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-08 18:15

Læs evt. også denne tråd

http://www.kandu.dk/spg86657.aspx

Kommentar
Fra : Estrid

Dato : 04-08-08 18:17

Du får et kort der er gældende for dig - lige meget hvilken bil du er i.
Det er ikke fast knyttet til en bestemt bil - som det var i gamle dage.

Du kan hente de informationer du har brug for + skemaet på
http://www.handicap.dk/brugerservice
http://www.handicap.dk/brugerservice/parkeringskort-1
http://www.handicap.dk/brugerservice/parkeringskort-1/skilt.pdf
Det udfylder du og indsender.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 04-08-08 19:22

Jeg vil da blot fortælle, at hvis du kan få bevilliget et Parkeringskort (det blå invalideskilt), så kan du også få et Ledsagerkort, som giver mulighed for at medtage en person gratis med DSB og gratis (eller billigere) ind på flere museer, Musikteatre, Tivoli mm.

Skemaet til det ligger også på www.handicap.dk

Clou

Kommentar
Fra : Estrid

Dato : 04-08-08 19:32

du kan også få en handicapbrobizz..... her skal du dog fortælle hvad bil du kører i, så selvom man kan bruge p-kortet i flere biler, så kan man kun bruge handicapbrobizzen i en bil.
20 (handicaprabatten)+5 (bizz rabat) % rabat i forhold til normalprisen

Kommentar
Fra : bt180346

Dato : 05-08-08 14:00

Tak, for alle de gode råd, jeg har et spørgsmål mere hvordan får man en handikap-plads
der hvor man har sin adresse. Bent Teddy Larsen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-08 14:04

Der må du nok spørge i din boligforening eller kommunen

Kommentar
Fra : clou

Dato : 05-08-08 14:19

Hvis du bor i en boligforening er det umådeligt svært at få en personlig handicapparkeringsplads, men det kan sagtens lade sig gøre (er jeg næsten overbevist om), at der bliver etableret en handicapparkeringsplads, men den er så til alle med et invalideskilt. Sådan er det hvor jeg bor.

Clou

Kommentar
Fra : bt180346

Dato : 05-08-08 14:38

Tak, det vil jeg så undersøge. Mvh. Bent Teddy Larsen.