/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Skal være selvdstændig
Fra : New1
Vist : 342 gange
30 point
Dato : 02-08-08 20:42

Jeg skal til at være selvstændig og derfor skal oprette en CVR nr.

Det skal være enkeltmands firma og derfor skal det være I/S

Hvordan opretter jeg en CVR nr?

Findes der en huskeliste som man kan krydse så man derved husker alle de ting der skal huskes!

Jeg er meget grøn i det her og vil gerne hjælpes. TAK

Alle gode råd er velkomne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-08 20:51

Citat
Det skal være enkeltmands firma og derfor skal det være I/S
allerede der er du på glatis, du skal vælge mellem enkelt mands eller I/S, kontant den revisor som du vil bruge, han/hun kan hjælpe dig med at blive registreret hos Skat, det er nemlig Skat som giver dig et CVR nummer, revisoren skal du have fat på, på et eller andet tidspunkt, så hvorfor ikke begynde samarbejdet nu ? Du får sikkert en masse gode råd til at starte, fra revisoren

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 02-08-08 21:29

Du skal udfylde startblanketten, som du finder her:
http://www.webreg-portal.dk/home.asp?Context=MenuItem&ContentID=105&Menu1MenuItemID=9

Bemærk, at det ikke længere er SKAT (er faktisk nogle år siden), der skal modtage den, men derimod Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Jeg vil dog gerne støtte o.v.n. i, at du bør søge revisorhjælp.
Det du vil oprette er et enkeltmandsfirma.
Et I/S er en personlig drevet virksomhed, hvor 2 eller flere personer sammen driver virksomheden.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 02-08-08 23:34

Citat
Jeg skal til at være selvstændig og derfor skal oprette en CVR nr.

Det er en anden misforståelse. 'Være selvstændig' kræver ikke cvr-nummer, men i det væsentligste:
o At du beslutter at tjene dine egne penge
o At du fører et regnskab.
- måske finder du så senere ud af at du vil/skal momsregistreres, og så kommer CVR-nummeret af sig selv.

Jeg kan støtte idéen med at tage en snak med en revisor. Et andet udemærket værktøj er en 'forretningsplan' - prøv at google det ord.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 03-08-08 11:25

Du kan også starte her:

http://www.ug.dk/erhverv.aspx?article_id=arbm-egenvirksomhed

http://www.startvaekst.dk/

og ikke at forglemme:

http://www.amino.dk/forums/

og alle de andre.

Hvis du forventer en omsætning på mere end kr. 50.000 skal du betale moms. dvs du skal være momsregistreret, hvilket betyder at du skal have oprettet et CVR.

Virksomhedsplan/forretningsplan som henrikkrebs henviser til er en rigtig god ide.

Held og lykke og sæt ikke dine forventninger for højt og ej heller forvent overskud de første år.