/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
pris?
Fra : ingrid17
Vist : 490 gange
40 point
Dato : 30-07-08 09:38

Er der nogen der ved hvor meget man må ta i leje for et rækkehus på 106 kvm. med nut køkken, bad og bryggers. Altså privat udlejning, incl. forbrug.
jeg mener at ha hørt at der er et loft på lejen.?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-08 09:48

På Vesterbro eller Lars Tyndskids marker.....

Placeringen er absolut vigtig.....

Se hvad tilsvarende "koster" i området.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-08 09:50

Citat
incl. forbrug.

DÅRLIG ide.....

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 30-07-08 09:52

nå ja selfølgelig det er i Næstved. Øh undskyld hvorfor er det en dårlig ide.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-08 09:59

Fordi lejere kan misbruge det ENORMT.....

Og DU hænger på regningerne...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-07-08 10:19

Jeg ville sætte mig ned og regne ud hvar du kar af udgifter, renter forsikringer osv.
er der noget huslejenævn i din kommune?
http://www.halsnaes.dk/BoligByggeri/Huslejenaevn.aspx

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 30-07-08 10:29

ja det er nok en meget go ide, tak for svaret. ved ikk ang. huslejenævn, men det må jeg finde ud af.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 30-07-08 16:31

Er det Fremleje eller Udlejning.
Det er normalt lejeren der står for tilmelding til El/Varme/Vand,så "hænger" du ikke på det.
Er du Ejer af Rækkehuset må du jo indregne Ejendomsskat/Vandafledningsafgifter i huslejen,da det er dig der hæfter for disse.
Er du Ejer kommer der jo også et Skatte?

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 31-07-08 14:58

Valde
Huserer du i det område hvor dit Link stammer fra ?

Kommentar
Fra : gunmandy

Dato : 31-07-08 16:56

Jeg vil anbefale dig at tjekke markedet via lokal-aviser,nettets mange leje-portaler,DBA og lige høre de lokale ejendomsmægler måske er leje med forkøsbret også en mulighed uden at jeg kender dine planer.
Du SKAL sørge for at aflæse måler,vand el mm sammen med nye lejer notere det og få en underskrift og så senere følge op at de nu også har tilmeldt sig med de rigtige tal ellers kan du få så meget at se til senere.
HUSK 3 eller 4 måneders depositum samt 1 måneds forudbetalt husleje og så bliver du nødt til at være LIDT på dupperne hvis huslejen ikke er der til tiden.
ALDRIG leje ud incl forbrug det er jo dine penge der smutter ud af vinduet hvis de nu ikke tænker på deres forbrug.ALDRIG ALDRIG
Ikke for at være sortsynet men du må regne 3 lejer / udlejninger inden du finder de rigtige.
Med hensyn til huslejenævnet så er de meget farvet til fordel for lejerene, taler af erfaring, husk mange mener at udlejer er nogle "Banditter" men faktisk så er lejer langt bedre beskyttet mere end de fleste aner og det er da også helt OK.
huslejen ja mit gæt vil ligge på cirka 7000,- til 7500,- PLUS evt. forbrug, problemet er jo i øjeblikket at mange ikke får solgt deres hus og så lejer de det ud billigt for at dække udgifterne.
Husk også at når du udleje så får du fradrag for ejendomsskatten.Lang smøre men håber noget af det kan bruges.

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 31-07-08 22:10

Til jer der har svaret ang. pris på udlejning af rækkehus, tusind tak for svar og gode råd, jeg vil undersøge det nærmere, netop fordi jeg ikke tror jeg kan få det solgt nu.Til Valde jeg bor i Næstved.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 31-07-08 22:16

Måske skal du også tænke på tidsbegrænset Udlejning ellers kan det blive svært at få det solgt.

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 31-07-08 22:19

ja jeg ville jo helst leje det ud med forkøbsret ca inden for 1 år, men det blir nok ikke så nemt, som markedet ser ud nu. Men tak for svaret.