/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hold andres ude af egen have
Fra : bentom
Vist : 718 gange
20 point
Dato : 10-03-03 21:51

Med hensyn til at holde andres katte væk fra egen have så foreslår Dina vand og hjortetaksolie, sprayet på den nederste del af hækken. Men når kattene blot hopper over plankeværket direkte ind i haven og omdanner bedene langs husmuren til stinkende toiletter og graver hele beplantningen op, hvad så???
Vand i forskellige former fra spray til haveslange og spande samt hvæsen af kattene er forsøgt, kattene nærmest "griner", det virker simpelthen ikke!
Et virkeligt godt og effektivt råd er absolut kær- og velkomment.
Venlig hilsen
Bentom

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 10-03-03 22:47

Hej bentom.

jah jeg ved ikke rigtigt men jeg tror at godt alternativ ville være at anskaffe dig en hund så holder de sig måske væk men så skal man selvfølgelig også have lyst til dette det er jo et stort skridt for at holde katte væk.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : SFisker

Dato : 10-03-03 22:48

Hej Bentom!

Jeg ved ikke, hvordan man helt holder kattene ude af haven, men jeg har et råd til hvordan, du får dem til at holde op med at bruge dine bede til toilet. Man skræller og hakker et løg, og så fordeler man det i bedene. Løgstykkerne skal bare ligge et par centimeter under jordoverfladen, så kommer kattene der aldrig mere! Jeg har selv set dette råd virke flere steder - katte har jo en meget stærk lugtesans, og er der noget, de hader, så er det lugten af løg. (Det skal dog bemærkes, at når løgene er gravet lidt ned, så kan mennesker ikke lugte dem). Håber det lykkes for dig at slippe af med kattene!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-03-03 22:52

- har hørt at kaffegrums skulle virke - men om det gør det skal jeg altså ikke kunne garantere..... måske du skulle smide kaffegrums, hjortetaks-salt , OG den med løgene - det må da give et eller andet resultat.

Held og lykke

Hilsen Fnollerpige

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 11-03-03 12:46

Lol, Solgaard

En hund gør jo på oven på jorden, hvorimod en kat graver det ned
Det svarer til at fjerne mus ved at udsætte rotter !!

mvh srhansen

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 11-03-03 12:53

Rigtig nok men så er det jo ens egen og ikke andres *GG*

Hygge

Solgaard

Kommentar
Fra : Mette117

Dato : 27-03-03 23:21

Hej Bentom

Prøv at blande ½ liter edike med 2 liter vand og sprøjt det rund om bedene altså hele vejen rundt i kanten..... det er billigt, humant og virker i 5 mdr. Held og lykke med det....! Glæder mig til at høre om dine eksperimenter!

Mette117

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 02-06-03 09:07

Køb dig en welsh terrier, det er en mægtig god katte jæger He_He

Kommentar
Fra : duffe

Dato : 03-06-03 08:56

Jeg har hele bebyggelsens katte rendene i min have, så jeg må igang med at eksperimentere de mang gode råd.
Håber der er bare en af dem virker.

Kommentar
Fra : grisling64

Dato : 07-06-03 08:20

Hjortetaksolie virker ikke på katte, det holder kun menneskerne væk fra deres egen have da det stinker afskyeligt.