/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Miljøforbedringer
Fra : mensamedlem
Vist : 887 gange
34 point
Dato : 26-07-08 20:49

Hvad synes I om mine forslag til miljøforbedringer?

1. Der indføres et fradrag for at bruge den kollektive trafik
Sammen med et skattereformsforslag der gør den offentlige transport gratis vil dette medføre at langt færre vil tage bilen og at der på den måde skabes en bedre fordeling mellem privat og offentlig transport

2. De grønne afgifter og elafgiften hæves
Merprovenuet fra disse forslag bruges til at hæve personfradraget så lavindkomstgruppernes økonomi ikke forringes og fordi lavindkomstgrupperne forurener mindre end gennemsnittet

3. Ejerafgiften forhøjes til 2,5 gange det nuværende beløb
Dermed kan ejerafgiften erstatte registreringsafgiften. Omlægningen vil være en fordel for bilejerne idet de ikke skal låne så mange penge for at anskaffe sig en bil og ved at de dyre renter spares forbedres betalingsbalancen fordi folk låner færre penge

4. Ejerafgiften skal afhænge af en tillagt differentieret kilometerudgift
På den måde bliver økonomiske biler mere attraktive end luksusbiler

Roadpricing er en god idé men kræver meget administration og de knappe økonomiske ressourcer der er til stede skal ikke benyttes på tiltag der ikke i højere grad vil tage højde for miljøet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-08 21:44

Lavindkomstgrupperne.........

Indbefatter det understøttede indvandrerfamilier med ny BMW og mindst to fladskærme i huset ???

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 34 point
Dato : 26-07-08 22:21

1. Jeg tror ikke du har prøvet at benytte offentlig transport på arbejde, det kan man måske i det indre københavn. på landet vil man i regelen skulle få de første 4½ km og de sidte 6 måske vente på tog eller bus, det kan nok forlænge arbejdtiden med nogle timer. at køre sammen forudsætter at man skal nogenlunde samme sted hen

Kommentar
Fra : mensamedlem

Dato : 26-07-08 23:20

Citat
1. Jeg tror ikke du har prøvet at benytte offentlig transport på arbejde, det kan man måske i det indre københavn. på landet vil man i regelen skulle få de første 4½ km og de sidte 6 måske vente på tog eller bus, det kan nok forlænge arbejdtiden med nogle timer. at køre sammen forudsætter at man skal nogenlunde samme sted hen

Nej jeg har ikke prøvet at benytte det offentlige til arbejde. Men fordi man indfører gratis offentlig transport betyder det heller ikke at alle benytter det og skal benytte det. Erfaringerne viser en tilstrømning på 75 % og derfor er der stadig mulighed for at køre i bil på landet. Der vil jo samtidig være bedre plads fordi flere efter indførelse af forslaget benytter det offentlige.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-07-08 10:52

Hvilke erfaringerm er det der viser en tilstrømning på 75%?

Nej det betyder ikke at alle skal benytte det; Men hvis det skal have nogen miljømæssig effet sskal de. Nu har man jo gennem de sidste mange år nedlagt de ruter der ikke kunne svare sig- Så for de allerfleste findes der slet ingen offentlig transport.

Godkendelse af svar
Fra : mensamedlem

Dato : 27-07-08 10:52

Tak for svarene.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-07-08 11:07

3. Jeg kan ikke se nogen sammenhæng mellem renteudgifter og betalingdballance.
De penge man låner til at betale registreringsafgify påvirker ikke betalingsballencenm, tvætrimod så vil det have negativ indflydelse. man plejer at sige at når man køber en bil, så betaler man for tre. Så der vil blive penge til at købe andre ting som har en negativ indflydelse på valutaballancen.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-07-08 11:12

selv tak