/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Intet internet på mit netværk?
Fra : MentaFox
Vist : 574 gange
125 point
Dato : 26-07-08 12:08

Hej alle.
Igår kom jeg hjem fra en uges ferie, tændte min stationære og der var intet net. Den var forbundet (via kabel) korrekt til routeren, da jeg kunne komme ind i routerens kontrolpanel osv.
Det mærkelige var at min anden stationære pc sagtens kunne komme på nettet, og den var også forbundet via kabel til den samme router! Jeg prøvede at genstarte min pc, router, og modem utallige gange, men med samme resultat, intet net på min stationære, men den anden stationære var tilsyneladende uberørt.

Men nu her til morgen, har den anden stationære også mistet netadgangen! Med de samme symptomer som den første stationære, den var helt forbundet til routeren, kunne komme ind i kontrolpanelet osv, men bare intet net overhovedet.

Jeg prøvede så via denne bærbare at forbinde til min router trådløst, det gjorde jeg så, og det samme sker. forbindelsen til routeren er der, men internettet er pist væk.

Som sagt har jeg genstartet alt hvad jeg kan, mange, mange gange, uden resultat. Og mit modem (Motorola surfboard fra TDC/yousee) ser fint ud, alle lamperne blinker og lyser som de skal.
Jeg har ringet til TDC, og fra dem ser der hele fint nok ud, de foreslog at jeg prøvede at forbinde min pc direkte til modemmet (uden router), via usb-kablet. Det vil jeg prøve senere når jeg får fat på en usb-forlænger ledning..

Er der nogen der har oplevet lignende/har en løsning? :)

Tusind tak på forhånd..

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 26-07-08 12:12

hov, forresten skal det lige siges at jeg kan skrive dette her via min bærbar, der har fundet et andet trådløst netværk i nærheden..

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 26-07-08 12:43

Opdatering:
Jeg kan godt komme på nettet hvis jeg bare forbinder den bærbare via ethernet-kabel direkte til modemmet. Men så er der jo kun 1 pc på hele mit netværk der kan komme på nettet :(
Leder stadig efter hjælp :)

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-07-08 13:06

? har du haft tordenvejr, eller lynnedslag i routeren

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 26-07-08 15:30

ikke hvad jeg ved af, jeg har jo som beskrevet været væk fra tirsdag-fredag. men så vidt jeg ved har der været solskin og ingen torden..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-08 17:26

Hvad hedder din router.
Du kan komme ind i routeren via kabel.
Du har ikke byttet rundt på LAN og pload kablerne.

Hvis ikke det er routeren som kobler op til udbyderen (TDC) men en af computerne, så kan forbindelsen godt "tabes" hvis du har dynamisk IP (altså ikke et fast nummer)

Måske skal routeren resettes og opsættes igen så det er routeren som "snakker" med TDC og får tildelt en IP adresse.

::::::::::::::: fundet et netværk - du har vel ikke følsomme oplysninger på den bærbare::::::::

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 26-07-08 17:51

Nej, kablerne sidder som de skal og altid har gjort.
Forbindelsen går igennem routeren, altså Modem(TDC)>Router>PC'ere..

Og nej ingen følsomme ting på den bærbare :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-08 20:17

Når du sætter stikket fra computer til routerens LAN
Og starter en browser
Kan du så komme ind i routeren sådan

http://192.168. (og et eller andet)

Hvad er det for en router du har.

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 26-07-08 21:29

Ja jeg kan, det var det jeg mente med at være forbundet til den og at komme ind i dens CP.

Det er en SMC router..

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 27-07-08 08:28

Hvilken firewall bruger du.
Prøv at slå din firewall fra, det kan være den der "driller dig".
Eller er det sluk alt og start det op igen startende med modem uden forbindelse med noget andet.
derefter router og så kan du tilkoble dine pc'er.

Mvh Finn

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-07-08 11:49

Jeg har på det sidste oplevet med to computere at firewallen driller og hindrer forbindelse for visse programmer, som ellers har virket. Det tog nogen tid at finde ud af at firewallen var problemet.

Mener det skyldes en "opdatering" fra microsost" som laver om på end firewall funktion.
Mange får opdateringerne automatisk uden at lægge mærke til dem.

Tag fat i din firewallindstilling , sæt den ned på lavt beskyttelsesniveau . Prøv om der så er internet.
Man kan mærkværdigvis- med mine- sætte dem tilbage til normalt niveau bagefter,og alt virker normalt.