/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Kugle dørhåndtag - HJÆLP
Fra : Vupti01
Vist : 1306 gange
10 point
Dato : 22-07-08 19:53

Hej. Jeg har købt nogle brugte kugledørhåndtag, men har fundet ud af at de overhovedet ikke passer til den "dørlås" der sidder i døren. Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre?

http://Billedeupload.dk/showpic-3151.jpg
http://Billedeupload.dk/showpic-3152.jpg

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-07-08 20:01

Det er jo ikke så smart, men hvis du er lidt fingersnild kan du jo monterer denne låsekasse i døren isteden for den der sidder der nu. Det kræver lidt snitten og pålimning igen måske, for at få den til at passe. Jeg har f.eks flere gange monteret en anden låsekasse i døre på den måde.
Tålmodighed.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-07-08 20:09

hvor i alverden har du købt dem?
Kan de ikke skilles ad, der hvor der ligsom er et led?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-07-08 20:14

Jo jo selvfølgelig kan de skilles ad.Kig lige på det første billede, det er jo låsekassen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 22-07-08 20:22
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-07-08 20:55

nå jov Fijala; men jeg kan stort set ikke se en skid Og min talesyntese hjælper ikke meget når det gælder billeder!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-07-08 20:56

Den type dørgreb og låse er næsten ikke brugt i DK.

Hvis Du vil have nogle med en almindelig firkantet pind så kig her side 8.
http://www.kyner-beslag.dk/pdf/katalog%20april%202007%20web.pdf

Det er en grossist, men de kan muligvis henvise Dig til nærmeste forhandler der har disse på lager.

Firmaet er iøvrigt konkurrent til min arbejdsplads

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-07-08 21:28

Retuner dem.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-07-08 00:12

De dørvridere du har købt er noget lort.De er ikke godkent af noget forsikringsselskab. Det er bare at blæse på dem så kan man åbne dem.
alimak

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 23-07-08 19:53

Tror godt de kan komme til at passe til danske forhold, men det kræver at der lidt smed eller doktor inde i dig måske begge dele og en lille smule opfinder

dr.dem