/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
bremsekapel til Scooter/CPI Po
Fra : hestepigen
Vist : 608 gange
500 point
Dato : 21-07-08 19:04

Er der nogle der kan fortælle mig / finde et link på nettet vedrørende bremsekapel (bagbremse). Vi er ved at sætte bremsekabel på CPIéren, og kan nu ikke finde ud af, hvor det skal tilsluttes omkring baghjulet!!!!!!

Hilsen moderen til sønnen med problemet

Kommentar
Fra : hestepigen

Dato : 21-07-08 19:04

UPS - det er en model CPI / popcorn

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 510 point
Dato : 21-07-08 19:29

Det skal vel bare puttes igennem hullet i det cynlinderformede passtykke der skal puttes ind i bremse armens tilsvarende hul. Fjederen skal sidder først på kablet før bremsearmen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-07-08 19:31

Altså fjederen skal sidde mellem kabelholderen og bremsearmen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-07-08 19:36

Og for at stramme bremsen op skal den lange møtrik spændes intil der er passende stramt i håndtaget men ikke mere end at bremsen ikke slæber

Kommentar
Fra : hestepigen

Dato : 21-07-08 19:51

kan du ikke lige definere

pass-stykke og bremsearm Du taler til en ældre kvinde uden for meget forstand

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-07-08 21:35

http://www.thansen.dk/product.asp?c=1956312203&n=1681984357&pn=1681985075
Her kan du se hvad for dele der er med kablet. Passtykket er den rundet tingest med hul i. Bremse armen er den der kan bevæge sig og får bremsen til at trække

Kommentar
Fra : hestepigen

Dato : 21-07-08 22:09

det er faktisk lige den, vi har købt. Vi kan vare ikke finde ud af, hvor vi skal tilslutte den under scooteren - den skal jo skrues fast et eller andet sted.......

Kommentar
Fra : hestepigen

Dato : 21-07-08 22:11

Kan den mon mangle en bremsearm....... Syntes ikke lige. jeg kunne finde den

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-07-08 18:20

Jeg skal lige se om jeg kan finde et billede af bremse armen. Den sidder i venstre side på navet i baghjulet. Det er en vippe arm som kablet vil trække frem ad når man trykker på håndtaget. Den er spændt på en aksel der går ind og presser bremsebakkerne fra hinanden og på den måde bremser hjulet.

Øjeblik

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-07-08 18:30

http://peecee.dk/upload/view/124359

zoom lidt ind så kan du se den nede under støddæmperen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-07-08 18:38
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-07-08 18:40
Kommentar
Fra : hestepigen

Dato : 22-07-08 22:11

Rigtig mange mange gange tak for hjælpen og alt den tid du har brugt på det - du har virkelig været til stor hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : hestepigen

Dato : 22-07-08 22:11

Tak for svaret Fijala.