/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Svamp og graviditet.
Fra : Laika_pigen
Vist : 2700 gange
236 point
Dato : 15-07-08 19:18

Nok mest henvendt til gravide eller tidliger gravide.

Har fået skedesvamp og er gravid. Har så været ved lægen og fået en recept på noget creme som skal sprøjtes op ved sengetid. (Brentan)

Jeg har læst et par stedre på nogle babysider, at de gravide er begyndt at bløde efter brugen af enten piller, stikpiller eller creme. Jeg ved ikke hvad de har brugt.

Jeg er jo slet ikke interesseret i at komme til at bløde nu når vi endelig er blevet gravide.

Er der nogen som kender til det eller selv har prøvet det?

Hilsen Laika_pigen.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 15-07-08 19:32

Hej Laika_ pigen

Min datter, som er gravid, har haft meget glæde af siden her, prøv at læse andre gravides erfaringer/gode råd vedr. Brentan

http://www.min-mave.dk/debatten.php?ForumID=258&SubjectID=823739

På apotekets side om medicin og bivirkninger siger de også ok for Brentan til gravide

http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medicinhaandbogen/MedicineHandbookItemPage.aspx?Id=4268

Knus fra HelleBirgitte

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 15-07-08 19:36
Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 15-07-08 19:48

gå ind på medicin.dk http://www.medicin.dk/(pwjofu55qakjfx45wer3keyv)/show.aspx og læs om bivirkninger og graviditet. det er ikke altid det samme der står på indlægssedlen og det der står i medicin.dk(hed tidligere lægemiddelkataloget). mener det er nyere viden i medicin.dk, da indlægssedlerne er længe om, at blive lavet om når der kommer ny viden.

Accepteret svar
Fra : mulleni

Modtaget 236 point
Dato : 15-07-08 22:18

Hejsa.
Kender til din bekymring, har selv døjet med svamp under to af mine graviditeter, og fået samme creame. Jeg har blødt, grundet stress og tunge løft. Men har aldrig blødt når jeg har brugt Brentan!! Så som udgangspunkt kan jeg sige, af egne erfaring at det ikke er skadelig, jeg kender godt historier, med det du siger, men læger vil som regl ikke skrive noget ud til dig som kan være farlig for din graviditet.!!!

Tror ikke du skal være så bekymret, men selvføldig er der altid en risiko ved alting, men et godt råd som min fertelitets læge sagde til mig, pas på ikke at tænke for meget over sådan nogle risiko, for så kan du ikke gå på gaden, der er jo altså en risiko for at blive kørt over, eller i supermarkedet kan du blive kørt ind i maven af en indkøbsvogn og tabe barnet. Det nytter ikke, at tænke så meget over det. Lægerne ved altså som hovedregl hvad de snakker om. En anden ting han sagde til mig, ind imellem var man alligevel begyndt at bløde, selvom man ikke havde taget det medicin eller i dit tilfædelde creame, og pas på ikke at læse for meget, det kan ind imellem gøre folk mere bekymret.

Håber dette kan hjælpe dig.!
Mange venlige hilsner

Mulleni

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-07-08 23:42

Lad vær med at lytte eller læse al den ammestuesnak.

creme og piller kan jo være så mange ting . Det der skal til at bekæmpe svamp er normalt helt uskadeligt.
Det kan blot være et middel so genopretter den naturlige surhed, som svampe ikke kan gro i.

I stedet for alverdens hjemmesider og kandu , skulle du hellere tage en snak med lægen, eller måske en alternativ læge hvis du er mere tryg ved det.

Nu hvor lægerne holder ferie på skift kan du i din sædvanlige læges fereieperiode konsultere en anden , uden at betale.

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 26-07-08 08:41

Tak for svaret mulleni.

God Weekend.