/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
summer in the city?
Fra : absinthe
Vist : 594 gange
50 point
Dato : 15-07-08 01:46

Er der nogen der ved hvilken version af "summer in the city" DR2 bruger til at reklamerer for Atletik Golden League i TV?

Har ledt og ledt forgæves!

Kommentar
Fra : birkglerfoss

Dato : 15-07-08 09:58

Prøv at spørge dr2 et sted at starte jeg har hørt 2 veritioner den ene er tror han har efter navn som cokker et eller andety

Kommentar
Fra : birkglerfoss

Dato : 15-07-08 10:01
Kommentar
Fra : birkglerfoss

Dato : 15-07-08 10:04

han heder joe cocker

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-07-08 11:07

Lovin' Spoonful....sådan hedder dem der har lavet og spiller originaludgaverne af det nummer.

Første udgave af nummeret blev lavet i 60erne, og bandet eksisterer stadig og har lavet en nyere udgave.

http://www.lovinspoonful.com/history.html

Og Joe Cocker har også sunget nummeret

http://www.youtube.com/watch?v=k8HsEbb-9sA

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 15-07-08 18:25

>absinthe
"dova" har en givet helt korrekt svar. Det var bare tider dengang, og herligt at andre og nyere kunstnere genindspiller disse evergreens. Original-versionen er nu altid den bedste !!
Eksempelvis kunne Leonard Cohen (tekstforfatter) ikke "saelge" teksterne .. så han forsoegte selv .. og nu ca. 40 år senere er han still going strong. Dette pga hans "sound" .. og den kan IKKE kopieres. Lovin' Spoonful har samme kvalitet .. kan ikke kopieres !

>dova
Altid en fornoeelse når du giver en kommentar .. altid meget "super korrekt"

/PG

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 15-07-08 23:37

Har orignalen med lovin' spoonful og Joe Cockers version. Har også hørt alle de versioner der ligger på TDC Musik. Det er desværre ingen af disse I nævner. Den version DR2 bruger en 'dance' version så vidt jeg kunne høre. Man kan jo spørge DR2.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-08 10:15

Citat
Den version DR2 bruger en 'dance' version så vidt jeg kunne høre. Man kan jo spørge DR2.

Ofte er de klip fra forskellige sange, som bruges i reklamerne, bare nogen der er indspillet af ukendte kunstnere...altså studiemusikere.

Og de versioner findes som regel ikke udgivet, udover de klip der bruges i reklamerne.

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 17-07-08 15:40

Har tænkt det kunne være en mulighed. Men ville lige hører om nogen vidste det.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 17-07-08 21:36

Til alle,
Jeg har netop hoert reklamen på TV. Lyden er Lovin' Spoonful .. 99,99% .. Hvis ikke, er det den bedste kopi -- forever ! Der er et par "småfejl" i leadguitaren, som også er "kopieret" .. det er enten genialt eller fake.
/PG

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-07-08 09:18

Citat
Lyden er Lovin' Spoonful

Det var jo også min umiddelbare vurdering.

Men jeg ka' ikke se DR2, så der kan jeg ikke ha' hørt den reklame....og har ikke lige bidt mærke i, om det også er den samme reklame for Atletik Golden League i TV
der vises på enten DR1 eller TV2, hvor den melodi bruges.....

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 18-07-08 16:39

DR1 og DR2 bruger den samme reklame for Golden League med samme sang. Tror også på at det er Lovin' Spoonful, som DR har "mixet" lidt. Ville ellers gerne have fat i den.