/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Ovn slår fra på VOSS komfur
Fra : theill
Vist : 4365 gange
300 point
Dato : 14-07-08 19:46

Hej.

Jeg står med et lille problem.
Det drejer sig om en VOSS komfur model nr. ELK 693-1.
Når man tænder for ovenen går den tit ud og nulstiller uret.
Den tar ikke sikringer eller HPFI, og kogepladen virker stadig.
Nogen der har prøvet det eller kender noget til problemet???

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-07-08 19:50

Fejl i tænd/sluk knappen ?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-07-08 19:52

Dine børn, hvor gamle er de?

Kommentar
Fra : theill

Dato : 14-07-08 19:56

Det er ikke fejl i knappen.
Og der er ingen børn.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 14-07-08 19:59

Der må sidde en automatsikring der slår fra, jeg vil tro at dit varmelegeme i ovnen er defekt. Automatsikringen slår til igen når der er slukket for varmelegemet

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-07-08 20:11

Hvordan har du undersøgt at der ikke er fejl i knappen ?

Ellers er der en løs forbindelse.

Kan også være termostatafbryderen, som svigter, og så træder en sikkerhedstermostat til.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-07-08 20:21

evt dålig forbindelse i ovnen leningsnet

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-07-08 20:22

>>dårlig

Annuller spørgsmålet
Fra : theill

Dato : 19-07-08 20:59

Der var desværre ikke nogle af forslagene der virkede desværre, og annullerer derfor dette spørgsmål