|
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 14-07-08 15:37 |
|
Har du tjekket alle ledninger til starter og batteri.og er de ok, så ville jeg bytte starteren.Har set samme fejl på startermotor og da var det en sprække i starteren.Hvor gammel er vognen?
alimak
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 14-07-08 17:15 |
|
Den er fra 88
Ja, han siger at alle ledninger o.s.v. er ok.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 14-07-08 19:01 |
|
Hejdu58
Den teori har vi også været inde omkring.
Starteren blev afmonteret, og det virkede ganske rigtigt, som om den kørte for trægt når der blev sat strøm til.
Så der blev skilt ad, renset, smurt og afprøvet...tilsyneladende løb den så lettere, men efter påmontering var det ikke bedre........dog slog motoren i gang efter et stykke tid, hvor starteren kørte for langsomt.
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 15-07-08 01:25 |
|
prøv at udskifte kullene i starteren,.. (evt. mål længden, og sammenlign m/nye)
jeg har været ude for problemet et par gange,..
starteren virker fint når den er monteret i bilen,
når den bliver afmonteret virker den også fint (i samme stilling)
hvis du så f.eks drejer den fx. 1/4 - 1/2 omgang, virker den måske ikke,
fordi kullene lige præcis er så slidte, at der kun er 1/100 del af 1 mm. tilbage,
når startmotoren bliver varm kan kullene lige præcis IKKE nå/holde kontakt,
fordi "kulafstanden" vokser p.gr.a. varmen,..
(selv om du afprøver den i en prøvebænk, kan den tilsyneladende være i orden)
| |
| Kommentar Fra : kogalejy |
Dato : 16-07-08 13:59 |
|
Når motoren er varm stiger kompressionen, derfor er den sværere at dreje rundt. Hvis den tilmed
står lidt for højt i tændingen, kan det blive svært for stemplerne at komme over top. Tændingstidspunktet bør derfor kontrolleres, og ledningstykkelsen fra batteri til stel og til starter
ligeledes. Mvh. K.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|