/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Hjælp til minibus udlejning
Fra : ministie
Vist : 2415 gange
54 point
Dato : 13-07-08 22:59

Hej. Er der nogen som ved hvor man kan leje en minibus til omkring 8 personer og hvad det ca. koster?
Bussen skal køre fra holstebro til fårup sommerland.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-07-08 23:50

Så, er det ikke hjælp til udleje du skal have.

omkring 8 personer er ret upræcist. For der skal stort kørekort til mere end 8 pladser foruden førerens.

Se i Telefonbogen under biludlejning, og ring. De lokale udlejere ved hvem af deres kolleger, som har store vogne.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-08 00:02

http://www.autocentret-biludlejning.dk/Biludlejning.html

Men som nævnt, reglerne for kørsel med minibus.

Plads til 8 personer foruden fører, kan køres på lille kørekort (personbil)
Plads til 9 personer og derover, foruden fører, kræver specielt buskørekort.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-08 00:05
Kommentar
Fra : ministie

Dato : 14-07-08 00:09

Jeg undskylder dybt da jeg har udtrykt mig forkert. Jeg vil leje en bus + chauffør til at køre os.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-07-08 05:49

Jaaaaaaaa, så hedder det ikke leje. Kig i telefonbogen under turistbusser / turistkørsel.
Spørg et par steder, men prisen svinger ikke ret meget. En stor 34 personers bus koster ca. 500,00 kr. pr. time incl. moms.
En minibus 12-18 personers koster ca. 350-400 kr. pr. time.

Jeg kører selv til Østrig nu kl. 7 i en 15 personers minibus som en ældre klub selv ejer med trailer til bagagen.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-07-08 11:52

8 personers bil er vel nærmest en stor taxa.

ring til en taxavognmand og se om du kan få en fastp+risaftale, der dækker jeres behov.

Da der vel bliver en del venteti ved sommerlandet kan det være at det er bedre at få en vognmand derfra til at hente og bringe jer i Holstebro.

Kommentar
Fra : valde.