/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Boll Brændefyr.
Fra : zoik
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 11-07-08 22:55

Hejsa.

Vi har købt os et gammel hus hvor der står et gammelt brændefyr af mærket BOLL. Er der nogen der kender til det? Hvor det er lavet, i hvilken årrække, er det noget værd hvis vi sælger det? Alt info er velkommen
Håber en af jer kloge hoveder kan bringe mig lidt info, eller henvise mig til et sted hvor jeg kan skaffe det.

v.h

Thomas

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-08 23:44

prøv det dog og find ud af om det virker efter hensigten.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-07-08 00:43

Før I overhovedet tænker på at smide så lidt som en Metro-avis ind og futte af bør I kontrollere om der på eller i nærheden sidder en godkendelse fra en skorstensfejer....og hvor gammel den den er.

Hvis ikke så kontakt en skorstensfejer først.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 12-07-08 01:25

Det er altså ikke så skidt at fyre med træ

Kommentar
Fra : zoik

Dato : 12-07-08 09:53

Det virker fint! Vi har i marts måned fyret på det alene, så det virker fint, men isolering, det kan i glemme. Det står i et fyrrum der ligger i et anneks tre meter fra selve hovedhuset og der holder vi 27 grader vinterenen igennem, det er spild af varme. Så vi har allerede bestilt et tæpillefyr vi får tilsluttet så det er besluttet vi skal af med det, men om dem der sætter pillefyr op skal tage det med sig eller vi skal se om vi kan sælge det, er sådan set det eneste vi skal tage stilling til.
Taunusanden>> Nej det er ikke skidt at fyre med træ, men kammeret er ikke særlig stort så der skal fyres op temmelig tit, og det er ok i korte perioder men på sigt duer det ikke for os.
Måske det lige skal nævnes at det kun er den sekundære varmekilde, da der også på centralvarmeanlægget primært fyres med olie (lidt endnu).