/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Stikdås LK TD260D
Fra : halliluja
Vist : 1671 gange
100 point
Dato : 10-07-08 21:09

Hej,
Jeg har meget skørt spørgsmål som slet ikke bude volde problemer men jeg er igang med at skulle føre et antennekabel til en stikdåse af mærket LK TD260D slutdåse og jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får tilsluttet antennekablet til stikdåsen.

Er der nogen som kan fortælle hvordan jeg gør?

Henrik

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 10-07-08 21:40

Øhhhh hvori består problemet, det siger næsten sig selv, inderlederen skal skrues fast i terminalen, mens skærmen i antennekablet skal monteres unser bøjlen.

Kommentar
Fra : halliluja

Dato : 10-07-08 21:59

hvad er terminalen og hvad er bøjlen på stikdåsen?

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 10-07-08 22:33

Midt bag på stikdåsen sidder der en eneste skrue, den løsner du

Derefter kan den bølgede blikplade fjernes.

Derved kommer der en klemme til syne bag på stikdåsen.

Antennekablet afisoleres så der er: 7-8 mm blankt kobber fra inderlederen. 2-3 mm af den hvide mellemisolering. og skærmen der er vendt på vrangen bagud langs kablet.

Inderlederen monteres i klemmen.

Blikpladen genmonteres så skærm og kabel bliver klemt imellem stikdåsen og pladen..

Stikdåsen monteres i dåsen

Se fjernsyn..

Kommentar
Fra : halliluja

Dato : 11-07-08 13:01

når man får fjernet pladen kommer der en skrue tilsyne i højre side når man ser på den ligefor hvor der er en "gul klods". Er det der inderlederen skal ind?
Lige midt på er der vist 2 pile - en nedad og en opad set fra højre side. Det passer fint med at inderlederen skal ned først i højre side og skrues fast - men hvad betyder pilen så som viser opad?
Det er måske bare det eneste som skal gøres?

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 11-07-08 13:05

Det er lige præcis den skrue der er terminalen hvor inderlederen skal skrues fast.

Pilene er beregnet til de typer af stik hvor der kan sløjfes videre til et stik mere - dem skal du ikke bruge til noget.

Kommentar
Fra : halliluja

Dato : 11-07-08 13:13

Super tak for svaret.
Kan du fortælle mig om de to skruer der er i hver side foroven (da jeg købte stikket var der et elastik som holdte dem) er til at fastgøre stikket i væggen?

Accepteret svar
Fra : Dansende_T

Modtaget 100 point
Dato : 11-07-08 13:18

De to skruer er beregnet til at presse de 2 messing klo-stykker fra hinanden der sidder på siderne. De er ganske rigtigt beregnet til at holde stikdåsen fast i dåsen i væggen. Imidlertid er det ikke altid at det kan holde og så må man afmontere de originale skruer og klo-stykker og montere stikket med såkaldte afbryderskruer i bunden af dåsen

Godkendelse af svar
Fra : halliluja

Dato : 11-07-08 20:27

Tak for svaret Dansende_T.