/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
TV på computer
Fra : HJA
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 05-07-08 12:29

Jeg har digital antenne siddende i mastetop og ser tv på computeren.
Problemet er at billedet ofte fryser.
Hvad kan problemet være - kan det være det program jeg har installeret til at vise det (kan ikke huske hvad det hedder) eller hvad.
Er der nogen der kender et godt program (helst på dansk).
Hilsen HJA

Kommentar
Fra : achton

Dato : 05-07-08 12:31

For lille ram kort

Kommentar
Fra : achton

Dato : 05-07-08 12:32

kører du windows 95 ?

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 05-07-08 12:41

prøve at tilslutte skart kable i din pc skærm hvis du har plads ellers din grafik krot er ikke stor nok.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 12:48

det lyder som om din comp. prøver at gå i pause/Standby. eller slumre. slå pauseskærme fra samt at sætte strømstyrin til max.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 12:54

bruger du xp eller vista. eller noget andet

Kommentar
Fra : HJA

Dato : 05-07-08 12:59

Jeg kører windows XP.

Det er ikke pauseskærm eller sådan noget - det er simpelthen billedet der fryser sommetider kun få sekunder sommetider fuldstændigt; sommetider forsvinder lyden også andre gange fortsætter lyden men billedet er frosset.

Der er ikke mulighed for scartstik i computerskærmen.

Selve computeren er en X-ONE nini der sidder gemt væk.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 13:12

Hvor meget ram er der i den maskine

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 13:14

og nu sørger du for at der luftflow omkring den maskine der er gemt væk. ellers bliver den jo varm.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-07-08 13:57

Jeg tror du oplever, ikke mindst på en båd, at signalet pludselig bliver dårligt (måske vipper masten) og med digitalt TV er det nærmest enten eller om der er er modtagelse eller ej.

Når du ser helt almindeligt analogt TV hjemme, ser du sikkert engang imellem, at et billede fryser, beatår af sære firkanter osv, men der er det dem der sender TV-signalet der har problemer.

Hvis problemet sker når du sejler snarere end når du ligger i en godt beskyttet havn uden for store bølger, tror jeg det er signalet der falder ud, og ikke dit ramkort, pc eller lign. Det sker også på en dårlig antenne (stueantenne) i mere stationære boliger.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 14:35

Fik lige en ide. Da du ligger i en havn. og der er en masse andre både. Så kan alle de bådmaster lave en masse forstyrelser. Prøv at tage din mobil med ind i et hønsehus med det der metal hønsenet, No signal.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 05-07-08 14:48

Hvis billedet opløses i firkanter før det "fryser", er det, som skrevet af andre, signalstyrken, der ikke er god nok.
Dette er typisk for digitalt tv.

Kommentar
Fra : HJA

Dato : 05-07-08 16:56

Citat
og nu sørger du for at der luftflow omkring den maskine der er gemt væk. ellers bliver den jo varm.

Der sidder blæsere til at køle og der er ikke problemer med computeren når jeg sejler og bruger det levende søkort.

Citat
Hvis problemet sker når du sejler snarere end når du ligger i en godt beskyttet havn uden for store bølger, tror jeg det er signalet der falder ud, og ikke dit ramkort, pc eller lign. Det sker også på en dårlig antenne (stueantenne) i mere stationære boliger.

Det er når vi ligger stille i havn - jeg har ikke set fjernsyn når vi sejler.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 18:23

det er nok. alle master, fra lbåde der laver kuk i den, de får signalet til at fise rundt. prøv næste gang du sejler, smut lige ud fra havnen. og se om det er der hunden ligger begravet. der er nok ikke andet at gøre end at prøve sig frem.

Kommentar
Fra : hhmcsv

Dato : 05-07-08 19:36

Jeg har oplevet det beskrevne problem af to årsager:
1) Som allerede nævnt, for dårligt signal. Her er der kun at forbedre antennen, kabel o.l. Og bemærk hertil, at jeg tidligere har ment og stadig mener at de meget brugte UFO-antenner er noget junk, der ikke er egnet til formålet.
2) PC-en har trådløst netværk som bruges normalt. Når PC'en så er på et sted hvor der ikke er noget trådløst net, så prøver den med mellemrum at søge efter net og koble op. Og på min PC giver det sådanne kortvarige afbrydelser i det digitale fjernsyn. Løsningen her er at "disable" det trådløse netkort i PC'en. Højreklik på denne computer, vælg enhedshåndtering, hardware og find her det trådløse kort. Klik her på "deaktiver".
Når man skal bruge det igen kan du bare i startmenuen klikke på "forbind til" og her vælge det trådløse net - så aktiveres det igen.

Hans-Henrik

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-07-08 01:51

Der findes ikke digitale antenner.
Det var nok heller ikke det du mente.
Når din digitale modtager fryser, er det på grund af for svagt antennesignal.

Bedre antenne eller forstærker kan hjælpe. eller stil ind på en lokal station.