/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
yamaha xv virago 750 no speed
Fra : rda1
Vist : 1810 gange
100 point
Dato : 03-07-08 21:22

hejsa alle . jeg er den "lykkelige " ejer af en yamaha xv virago 750 årgang 86 (tysker) samme model som 92 . den kan sgu ikke kravle over 100km/t. det hele startede med at den ikke ladede.
det fixede jeg , der var monteret sølvpapir i hovede sikringen som haved dårlig gemmengang , ny sikring og den ladede igen , hmmm. kørte 20 km. og den begynde at prutte , skal lige siges at jeg næsten var kørt tør , ny benz. på , troede at var ok men ak nej , nu ville den ikke over 100km/t.
rensede tank benzin hane , inge reaktion stadig samme problem , det lyder som når en totakter den firtakter . benzine vælder ud af hanen . hmmm nok stoppet/klemt slanger , men nej . tæmdrør ok .
men det mindste ryk i "sjokker" (tomgang)og den stopper promte , altså for meget luft og for lidt benz. ved 100km/t ingen reaktion på "sjokker" , gik for øvrit ned i omdrejninger da det skete , kan kun lige holde ca. 300omdr. ellektriske problemer ??? eller blandingsforhold ??? nogle gode forslag
ps har også en kineser 150 ccm de to køre pt lige hurtig ha ha . men kinesere accelrer sgu hurtiger .
Renè

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-08 21:33

Så er der nok skidet i din kaburator...
Når den køre tør tager den skidte med ud af tanken...
Hard way adskillelse...
vh ben

Kommentar
Fra : rda1

Dato : 03-07-08 21:38

hm ja måske ,men når jeg klemmer vacum slangen samme . i benzin systemet sker der ikke en dyt . så burde den da gå i stå ( den slange der kommer fra blandings modulet)hmm tror mere på noget med vacum systemet

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-08 21:41

Det er vist ikke lige det din vacum slange bruges til.

Hvis set er skidt i dysser, der ikke kan komem igennem. Kan du ikke suge det igennem..

Det er så lidt der skal til får at de lukker, og når porblemet er opstået ret efter en tom tank, vil det var usandsynligt at det er komemt fejl på din vacumregulering.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-07-08 22:37

Den beskrivelse kunne lyde som om den kun går på 1 cylinder, men det skulle du næsten kunne høre....selv om det (undskyld mig) lyder som om du ikke har særlig meget forstand på det mekaniske.

Mit råd......få taget en kompressionstest på den før du eksperimenterer mere

Enten går den måske kun på den en cylinder eller kompressionen er måske røget på hele motoren.....

Andre muligheder.....at den simpelthen får alt for meget benzin så den kvæler sig selv i det....hvad med luftfilteret......

Eller det er vel ikke sådan, at noget i karburatoren er gået i stykker så der er frit gennemløb ned i motoren, så benzin er rendt derned og pisker rundt sammen med olien......det ka' de finde på ved vacuumkarburatorer hvis membranerne er gået, eller hvis benzinhanen sættes i den stilling der hedder "pri"

Måske det bedste ville være at ofre den tudse et eftersyn og justering af karburator m.m. koster

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-07-08 22:18

Citat
men det mindste ryk i "sjokker" (tomgang)og den stopper promte , altså for meget luft og for lidt benz.

OMVENDT: for LIDT luft, for meget benzin, chokeren giver federe blanding!

Skift luftfilter og rens svømmerhus.

Kommentar
Fra : rda1

Dato : 06-07-08 11:30

du har sgu nok ret dova m.h.t. karburatoren den kørete ens ligemeget hvorledes benzinhanen stod , så jeg tømte tanken og blæste forsigtig i hanen men nok for sent

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-07-08 13:20

Citat
du har sgu nok ret dova m.h.t. karburatoren den kørete ens ligemeget hvorledes benzinhanen stod , så jeg tømte tanken og blæste forsigtig i hanen men nok for sent

Hvis der er mistanke om, at der er løbet benzin ned i motoren, så det er derfor den "putter" og ikke vil tage omdrejninger, så skal du lukke olien af den, og skifte det og oliefilteret.....og så tjekke luftfilteret, for så kan den også ha' sendt benzin op i det...

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 15-07-08 23:10

Det kan være vand i svømmerhuset. Når den har stået længe, vil den der dannes kondens i i tanken, og når den så kører tør, havner vandet i karburatoren. Sansynligvis medbringende alverdens skidt og snavs, hvis der ikke er filter på. Nu er det en ældre dame, så tjek også lige diverse gummidimser, slanger og forbindelser, især mellem karburatorerne og topstykket, men også andre steder. Skidtet kan mørne.