/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
ABAK Kloak smadre kloakken !!
Fra : tommy_b
Vist : 3719 gange
156 point
Dato : 02-07-08 18:24

Jeg har fået en reklame ind ad døren med at ABAK Kloakservice udføre forebyggende spuling.

Det er jo fint nok men når man søger på "forebyggende spuling" på Google kommer der hils som:

http://www.ue.dk/nyhedsarkiv/194.aspx

Er der nogle der ved noget ??

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-07-08 18:32

Jeg har boet i eget hus i over 30 år, aldrig fået spulet kloakken, og den eneste alvorlige forstoppelse af kloakken jeg har oplevet var da naturgasselskabet skød gasledningen tværs gennem kloakken.

Jeg ved godt det er et argument på linie med, at min morfar blev 98 og røg 40 om dagen og drak som en svamp, men jeg ville alligevel spare mine penge

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-07-08 18:36

det er ikke usædvanligt, at der sætter sig en fedtprop i kloakken. den sidder som regel lige der, hvor kloakken kommer ud fra soklen. grunden til det er, at rørene bliver afkølet af omgivelserne, og de er som regel koldere end inde under huset. så sætter fedtstofferne sig som en prop og den kan være meget svær at få bugt med med almindelig spuleslange. der skal en del tryk og ret stor vandmængde til for at løse problemet. så det skader ikke, hvis det er til at betale.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-07-08 18:49

Du har jo selv svaret her:
http://www.ue.dk/nyhedsarkiv/194.aspx

Så det må være HOLD dig fra det, med mindre din kloak er stoppet!

mvh klaudi

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-07-08 18:52

>trimare46

Helt enig i det kan være nødvendigt at gøre noget, når der sætter sig en prop. Når jeg har oplevet det, tager jeg min store rensesplit og fjerner proppen, det virker hver gang (altså undtagen dengang med gasrøret).

Og samtidig renser jeg lige de forskellige brønde for snask, og så kører det fint 3-5 år igen.

Så jeg ville stadig ikke betale for forebyggende spuling, og slet ikke hvis det risikerer at ødelægge kloakken og ikke hjælper.

Hvorfor hedder din trimaran egentlig 46, når den kun er 10 m, eller 33 fod? Det har altid undret mig

Kommentar
Fra : achton

Dato : 02-07-08 18:54

Rotterne plejer at klare det forebyggende