/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ny strømforsyning
Fra : sydney69
Vist : 370 gange
40 point
Dato : 29-06-08 17:52

Jeg tror at min strømforsyning til min pc'er er gået istykker. Hvis jeg skal købe en ny, er det så meget vigtigt at den nye er fuldstændig magen til den gamle eller ......?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-06-08 17:54

Nej men du må ikke købe den for lille, og du skal være sikker på at de nødvendige ledninger og stik er på, det står som regel under beskrivelsen, hvilke tilslutninger der er

Kommentar
Fra : myg

Dato : 29-06-08 17:55

Den skal bare være lig med eller større i kapacitet og kunne levere 5 og 12 volt. Fabrikatet er mindre vigtigt, bare den overholder standarderne for stik o.l.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-06-08 17:55

Øh snakker vi stationær eller bærbar ? Begge kan bruge andet end det originale

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-06-08 17:56

Næ. Bare køb den du har brug for. Dvs. Har du mange harddiske, Et mega Grafikkort, Og en super Processor. Køb en 1000 Watt. Hvis ikke. er der en masse 450/500 watt til fornuftige priser. omkring 300 til 500 kr.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 29-06-08 17:57

Så er den ged vist barberet

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-06-08 18:00

og dog. Hvis din maskine er Mærkevare. dvs. IBM og sådan noget. kan det værer at størelsen ikke passer. men tag den gamle med til din pc handler. så fikser de den. Jeg har lige købt en ny. 500watt til små 400.- kr og den virker ok.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-06-08 18:05

Men er du nu sikker på at den er stået af. Hvad gør den, Eller rettere sagt, Hvad gør den ikke.

Kommentar
Fra : sydney69

Dato : 29-06-08 18:12

Tak for svarene. Jeg vil lige høre om der er nogen af jer der har haft et lignende problem. Jeg kan ikke tænde pc'en (stationær). Der er ikke nogen on/off knap på strømforsyningen men en lille grøn lampe som plejer at lyse konstant når der er strøm til. Men nu blinker den når den er koblet til strøm. Jeg har prøvet lidt forskelligt bla. at tage batteriet ud til bios, afmontere alle kabler og sat dem i igen osv., men der er intet der virker. Er strømforsyningen død?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-06-08 18:17

Jo jeg har prøvet noget som ligner, det hjalp at tage strømmen helt fra, ud af kontakten med stikket og efter et par minutter kunne jeg starte igen, det løste jeg med en ny strømforsyning

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-06-08 18:19

tjaaa. hvis der er lys i strømførsyningen, så burde den virke... mennnn, man ved jo aldrig. Jeg ville pille alt fra. HD. CD/DVD Floppy Drev. RAM. Samt diverse kort. Så Du kun har motherboard og grafikkort. samt tastatur på. Kan den så starte. Hvis ja. Så monter en ting af gangen. indtil du finder den enhed der er fejl på.

Kommentar
Fra : sydney69

Dato : 29-06-08 19:06

Ja, men lyset blinker og det er formodentlig en slags fejlmelding. Har prøvet at afmontere alle kabler og den kunne stadig ikke starte så der er nok kun en vej og det er til strømforsyningsforhandleren.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-06-08 19:17

du kan ikke bare låne en af en ven. og lige prøve det af. Penge vokser jo ikke på træer ved du.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-06-08 21:22

Du er heldig at det er strønforsyningen der er stået af, og det lyder det som om, for det er en af de billigste ting i en PC. Tag den ud, mål den op og se på nettet om du kan få en med samme mål og samme stik. Køb gerne en lidt større strømforsyning, du ved ikke om du kan få brug for mere strøm i fremtiden.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 29-06-08 21:49

Jeg har aldrig haft blinkende lys i mine strømforsyninger, det lyder lidt som noget mærkevare noget, hvis du spørger mig. Men hvis du skal ud og ha en ny PSU, kan jeg sige god for corsairs, de er ret lækre. Jeg har lige købt en 750w fra dem, til at køre mit nye asus mobo, med 2 geforce 8800gt og 4 harddiske plus diverse, det klare den helt fint, især eftersom den er blevet testet til at kunne trække helt op til 900w ;)

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 29-06-08 21:50

ups jeg glemte at nævne at den "kun" koster 600-700 kroner, alt efter hvor du handler naturligvis.