/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
fejl iupload med frontpage
Fra : taby
Vist : 794 gange
300 point
Dato : 27-06-08 21:22

Hej.

Jeg har været ved at lave en hjemmeside helt om men har nu fået et problem. Under upload kommer der en fejl:

553 - Can´t open that file: No such file or directory
533 - Rename/move failure: No such file or directory

Hvad kan man lige gøre ved det... Håber på der er en der kan hjælpe

Mvh. Tom Brix

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 27-06-08 21:33

HAR DU EN HOST / dan-domain?.dk

eller et sted at smide dit/ din side OP PÅ

Det er IKKE NOK med at lave en HJEMMESIDE, men den
skal OGSÅ UPLOADES TIL_ det navn du har købt siden til.

Frontpager eller andet er ligegodt...

Du skal købe et DOMAIN_NAVN HOS?
Det kan ikke bare udgives, som sådant, medmindre du
selv HOSTER dit DOMAIN /din egen server___ koster også penge,
samme sted, og skal stilles om til din lokale DNS server ? navn/ ip
Se under gratis DNS_

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 27-06-08 21:37

Citat
553 - Can´t open that file: No such file or directory
533 - Rename/move failure: No such file or directory

Tror ikke DU har noget at IPLOADE TIL__sorry
Prøv GRATIS hjemmesider som
http://www.123hjemmeside.dk/tami-ingo/7565050
http://www.google.dk/search?hl=da&q=free+websites&meta=
Når du køber et ? DOMAIN navn/ side
medfølger der PASSWORDS til din side.

GEM DEM GODT___

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-08 21:38

FrontPage skal jo lige laves på din egen comp som et websted.
For eller hænger det ikke sammen, og den kan ikke finde en fil som den skal bruge - som jeg ser det.

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 27-06-08 21:41

har du en google ? eller andre konti
kan du som REGEL oprette en GRatis side / BLOCK hos dem også.

Har du TLF, plejer de ohså at have en side KLAR ttil dig

Kommentar
Fra : taby

Dato : 27-06-08 21:45

Hej igen.

Jeg har et domæne der hedder gladglas.dk. Min kæreste laver lidt glaskunst og jeg lavede en hjemmeside for nogle år siden. Den er løbende blevet opdateret uden problemer men nu syntes hun der skulle ske noget nyt så den er blevet lavet med nye billeder og andre farver osv...

Efter mange timers arbejde var tiden til fornyelsen skulle ligges på nettet kommet men det kører jo så ikke.

Andre forslag???

Mvh. Tom Brix

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 27-06-08 21:47

Citat
553 - Can´t open that file: No such file or directory

Din FP forsøger at uplade til NOGET du IKKE HAR.
Eller har ret til....

Det første FP bør spørge om, ER PORT 443 + 21 + / muligvis alle.
afhængig af din opstilling.

ELLERS_______foregår på krypteret side/ adgang

ADRESSE PÅ DIN SIDE ? KANDU.DK eller FTP//kandu.dk
USERNAME:?????????????? / LOGIN
PASSWORD: ?????????????

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 27-06-08 21:49

Har d ufornyet din ''hjemmeside'' KUNNE være det var OPHØRT
Eller spørg hos udbyder,
kunne også være at din side er blevet ''stjålet'' LOL

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 27-06-08 21:53

MEN__det kunne også være, at du har skiftet
din puter UD, eller lavet andre små-sager,
så GAMLE ting og sager er gået TABT.
Kan du komme ind på din side, så hent ALT ned fra din side
og gem det på din puter / under de filer FP arbejder med.
og lav ''arbejddet'' IGEN...? SURT:

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-08 22:03

Metode til at hente din hjemmeside ind på din computer i FrontPage:

Opret et websted på din computer (filer> ny> websted)

Og nu kan jeg ikke huske om det hedder Filer >importer > peg på hjemmesiden > hent alt
Den hentede vil overskrive index men det skal den også.

Så bør du kunne rette til og udgive den.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 27-06-08 22:11

At forsøge at finde hoved eller hale i det ramram siger er for vanskeligt, så jeg tager den alene ud fra det taby har skrevet.

Du laver 'upload' med et eller andet ftp-program. Dem finder der mange forskellige af, men de to fejlmeddelelser der kommer (5xx) stammer sandsynligvis fra 'den anden ende' - fra det sted der host-er din hjemmeside. Dette sted modtager nogle kommandoer fra ftp-programmet hos dig som den ikke er i stand til at udføre. Prøv at overføre een fil ad gangen hvis du kan - det kan muligvis gøre det nemmere at overskue hvad problemet er. Den første fejlmeddelelse kan simpelthen være fordi du forsøger at uploade til et directory der ikke eksisterer i forvejen. Hvorfor der skal en rename/move til som det er antydet med den næste meddelelse kan jeg ikke lige se. En mulighed var at du forsøger at bruge filnavne som ikke accepteres af host'en. Der findes forskellige filsystemer og de kan have forskellige begrænsninger i navnene. Er du gammel nok til at huske DOS-dagene hvor et filnavn højst kunne være på 8 tal/bogstaver A..Z, 0..9 plus en extention. Men der er bare een af de mulige årsager. Jeger ikke ekspert, men der kan sikkert tænkes mange andre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-08 22:16

Hjemmesiden er der da.....

Er det de "manglende" billeder der er problemet.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-08 22:18

Eksister biblioteket overhovedet på serveren.....

http://www.gladglas.dk/images/juleting/snemand425.jpg

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 27-06-08 22:20

Jeg prøvede at kigge på din side. Jeg fandt kun een manglende fil - http://gladglas.dk/Perler/Perlersølveffekt.htm

Filnavnet indeholder 'ø' - jeg kunne foreslå at du undgik 'ø' i filnavne (og æ og å)

Det ser ud som om du bruger frontpage. Jeg kender ikke det program, men har du problemer med upload kan du også bruge et mere primitivt og overskueligt ftp-program til upload, selvom siderne er skrevet i Frontpage.

Men prøv nu først at fjerne ø'erne.

Emnet er iøvrigt under 'investering' - det ser ud til at det osse er et emne du skal lære noget om, hvis du tror det handler om hjemmesider

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-08 22:25

Citat
Jeg fandt kun een manglende fil -

Jeg får MANGE bl.a. det link jeg gav - der er hverken æøå - så det kan ikke være problemet...

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 27-06-08 23:01

Jeg fandt een manglende side mere: http://www.gladglas.dk/Figurer/gladfrø1.htm - igen med et 'ø'.

Ja - det var alt hvad jeg kunne finde af manglende sider - og det var netop de to eneste med 'ø'. Jo - derudover er der en del billeder der ikke kunne findes.

Ku det ikke tænkes at der var to forskellige fejl? Billederne er relativt addresserede med en sti der starter i .. - det giver ofte problemer (jeg har aldrig rigtig indset hvorfor de ikke kan ligge i samme directory som hovedfilen, men jeg koder normalt heller ikke html). Men jeg foreslår fortsat at udskifte ø'erne.

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 27-06-08 23:17

Citat
At forsøge at finde hoved eller hale i det ramram siger er for vanskeligt, så jeg tager den alene ud fra det taby har skrevet.

Du laver 'upload' med et eller andet ftp-program. Dem finder der mange forskellige af, men de to fejlmeddelelser der kommer (5xx) stammer sandsynligvis fra 'den anden ende' - fra det sted der host-er din hjemmeside. Dette sted modtager nogle kommandoer fra ftp-programmet hos dig som den ikke er i stand til at udføre. Prøv at overføre een fil ad gangen hvis du kan - det kan muligvis gøre det nemmere at overskue hvad problemet er. Den første fejlmeddelelse kan simpelthen være fordi du forsøger at uploade til et directory der ikke eksisterer i forvejen. Hvorfor der skal en rename/move til som det er antydet med den næste meddelelse kan jeg ikke lige se. En mulighed var at du forsøger at bruge filnavne som ikke accepteres af host'en. Der findes forskellige filsystemer og de kan have forskellige begrænsninger i navnene. Er du gammel nok til at huske DOS-dagene hvor et filnavn højst kunne være på 8 tal/bogstaver A..Z, 0..9 plus en extention. Men der er bare een af de mulige årsager. Jeger ikke ekspert, men der kan sikkert tænkes mange andre.

SKODA hgodt man ikke har DOS: mere.........
men en Virtuel maskine at snakke med__her
Ellers fik du KUN DOS: cmd´er i NOTESPAD
start 123.bat
123.bat
+
gem den som__? 123. bat
i notepad og du har alletider lille PROGRAM.
har afprøvet og den er ganske USKYLDIG__LOL

Kommentar
Fra : taby

Dato : 28-06-08 07:56

Hej allesammen.

Da jeg prøvede at ligge siden ud første gang, ændrede indexsiden sig + nogle få andre sider. Derfor kan jeg ikke bare hente den gamle side ned igen.

Derefter lavede jeg en miniside med kun indexsiden og slettede alt andet. Den blev som den skulle. Så kopierede jeg hele hjemmesiden over i den ny igen og uploadede det. Denne gang kom der ingen fejlmeddelser men til gengæld manglede der en masse billeder, samt et par enkelte sider.

Hvis jeg i frontpage vælger at vise siden i webbrowser virker alt som det skal. Jeg vil prøve at omdøbe alle filer med æ,ø,å.

Hvis der er nogen der har en ide om hvorfor der mangler et par sider og billederne vil jeg meget gerne høre om det.

Mvh. Tom Brix

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-08 10:05

Stavefejl i billederne

Kommentar
Fra : atie

Dato : 28-06-08 10:57

da du ved det med æ ø å ikke kan læses i filer du lægger på din server, så skal du også lige huske at den heller ikke er glad for, at man bruger STORE og små bogstaver blandet sammen sammen,

Figurer/gladfrø1.htm

og heller ikke denne- her - men du skal_bruge under score_ og husk det skal_hænge_sammen _ ikke mellemrum. skriv.. figurer_gladfro_1.htm så er det korrekt...
Atie

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-08 12:01

Når du oploader fra FrontPage skal det være fra et websted på din egen comp.

FP har et udemærket opload program.