/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bærbar dvd, sættes til tv??
Fra : Pigen2
Vist : 963 gange
100 point
Dato : 25-06-08 11:59

Vi skal ud og invistere i en bærbar dvd, så ungerne kan slappe lidt til en god film på den lange køretur i sommerferien. Da vi samtidig skal ud og have en dvdafspiller til campingvognen, tænkte jeg, at man måske kunne slå det sammen og købe en afspiller, som både kunne virke som bærbar afspiller, men også tilsluttes alm. tv i campingvognen...

Kan man det? Og hvilken afspiller?

Hilfe

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 25-06-08 12:22

Jeg tror alle kan gøre det. Vores er tre eller fire år gammel.

Der var et udgangsstik, der går over i tre linestik (rød, gul, hvid). Jeg har så bare købt et scartadapter til at sætte linestikkene i og så kører det.

Jeg har dog oplevet nogle problemer på nogle hoteller, hvor der ikke var farver på, men jeg tror det skyldes, at nogle hoteller bruger deres egne systemer.

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 26-06-08 10:29

Du må lige skrive om du har et digitalt fjernsyn i campingvognen, eller billedrørs!
Du skal ihvertfald tjekke om der er scart eller compositeindang (rød, hvid, gul), eller scart i tv'et!

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 26-06-08 11:24

Har scart i tv'et... Kan i hvertfald sætte playstation og alm. dvd afspiller til. Er ikke så klog på sådan noget *griner*

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 26-06-08 12:15

Så skal du bare sørge for, at der er TV-out og audio out (gerne i samme stik) når du køber den. Så skulle det gerne fungere.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 26-06-08 12:34

Øhm... kan du ikke hjælpe mig lidt endnu. Kan man se på www.pixmania.com hvilke afspillere der har det?

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 26-06-08 12:38

Ja bare et eksempel på SIGMATEK Bærbar dvd-afspiller PDX-1250.

Der står:

Inkluderet tilbehør AV-kabel, indbygget batteri, hovedtelefoner, cigartænder.

AV-kabel burde være nok.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 26-06-08 12:42
Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 26-06-08 12:43

Glemte at tilføje, at det skal være én med 2 skærme, da vi har 2 kid.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 26-06-08 12:47

Nej den har ingen video-udgang.

Pas på med at købe sådan nogle ukendte mærker. Det er ikke alle DVD-afspillere, der er lige gode til at afspille alle film.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 26-06-08 12:49

Jeg havde hørt godt om det mærke og kiggede derfor efter det. Jeg er virkelig håbløs til sådan noget her, så det ender nok bare ,med at jeg køber én til bilen og én til campingvognen, selvom det sikkert er spild.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 26-06-08 12:53

Mærket lød bare ikke bekendt for mig. Hvis du har hørt godt om det så er det sikkert også godt.

Den her er samme mærke og med udgang og kabel http://www.pixmania.com/dk/dk/639183/art/sigmatek/barbar-dvd-afspiller-pdx.html?form=63#tech-specs

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 26-06-08 12:56

Nej undskyld. Det er ikke samme mærke. Jeg var lidt for hurtig.

Kommentar
Fra : marc43