/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Sort skærm hjælp!
Fra : absinthe
Vist : 433 gange
40 point
Dato : 25-06-08 01:19

Mit fladskærms-TV vil pludselig ikke vise PC-displayet gennem VGA. Jeg plejer at slå PC'en til fjernsynet for at se film og det har virket fejlfrit lige indtil få minutter siden. Nu kommer der ikke noget frem på TV-skærmen når jeg vil slå TV'et til computeren. Ved virkelig ikke hvad der kan være sket. Kan noget i fjernsynet være "brændt sammen" eller hvad?

Håber nogen har en løsning eller en forklaring.

Hilsen

Absinthe

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-06-08 07:42

Har du tjekket menuen på TVèt, den skal stå til tv/vga, når du tilslutter til PC.

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 25-06-08 15:51

Ja det har jeg, men det er ikke det der er problemet.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-06-08 15:58

Virker det på den normale monitor?

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 25-06-08 16:07

Ja der virker den fint. har prøvet igen og nogle gange kommer pc-displayet frem på TV-skærmen, men så forsvinder det igen efter et par sekunder og nogle gange flimre billedet. Man skulle tro det var en løs forbindelse i VGA-kablet. Men det virker underligt, da jeg slet ikke har pillet ved kablet.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-06-08 16:12

Tag kablet af og på et par gange, der kan være sulferinger på pindene.

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 25-06-08 16:38

Har prøvet men det hjælper desværre ikke. Skal på arbejde nu må kigge på det når jeg kommer hjem. Det er sgu lidt frustrerende.

Annuller spørgsmålet
Fra : absinthe

Dato : 26-06-08 15:40

Har selv fundet ud af det!