/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Oversættelse til Engelsk/tysk
Fra : OleP
Vist : 651 gange
50 point
Dato : 24-06-08 21:43

Hejsa..min bil har en slange der går fra krumtapshuset og op til turboen....en krumtaps-udluftningsslange....jeg skal bestille den i udlandet...hvad hedder den på engelsk og/eller tysk...

Kommentar
Fra : katho

Dato : 24-06-08 22:14

tja, er det det rigtige danske udtryk ??- er det ( sagt af en ikke bil kyndig )

men hvis du skal forklare dig på engelsk bliver det vel noget med:

engelsk
Krumtapsaksel - crankshaft
Udluftnings - ventilation
slange - tube

det giver nk ingen mening, hvad med at spørge på et værksted ??

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 24-06-08 22:20

hej..det hjalp vist lidt....måske hedder den crankshaft breather hose!!!

Kommentar
Fra : katho

Dato : 24-06-08 22:28

ja, hvis man googler på den sammensætning kommer der da nogle hits, der har med biler at gøre.....
Held og lykke

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 24-06-08 22:39

står der ikke noget på de dele du har

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 24-06-08 22:46

nej ikke rigtigt...det er "bare en sort slange til vaccumluft der ligger i motorrummet...men den skal jo passe 100 når jeg køber ny...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-06-08 23:34

Det ville hjælpe betydeligt hvis du skrev hvad det er for en bil/mærke/model
benzin/diesel motorstørrelse osv.
her er et eksempel for BMW,
siden kan ses i forskellige sprog,..

http://www.schmiedmann.com/index2.htm

på nogle biler er der ret mange ”udluftningsslanger”,.
(er du sikker på det er en udluftningsslange),. ?

og ikke en vaccum slange der styrer tænding/indsprøjtning, osv.
der er mange muligheder,

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 25-06-08 00:14

Du kan få det oversat her http://gramtrans.com/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-06-08 00:54

Crank chamber venting hose.

Det er jo ikke akselen som skal ventileres, men det hus ( chamber ) som den sidder i .
på engelsk er det ikke et hus men et værelse ( chamber) .
Crank er en almindelig brugt kort form.
Men pas på , specielt bildele kan hedde ret forskelligt på engelst og amerikansk.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-06-08 00:57

Crankcase venting hose.

kan det også hedde.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-06-08 01:45

det er højest sansynlig ikke udluftning fra krumtaphuset,
har aldrig oplevet udluftning fra krumtaphuset, foregår via
turboen,..
hvis det absolut SKAL være udluftning,..!
går det (på moderne biler) via et aktiv kulfilter "dåse", pgr.a. forureningen,
lige som udluftning fra benzintanken,
(i "gamle dage" var det som regel forbundet med ventildækslet)

derfor er det mest sansynligt at det er en vakuumslange,.!
hvilken side af turboen er slangen tilsluttet,.. (suge, eller tryk siden),. ?

men jeg kan da godt se problemet, når det ikke er udluftning,..
hvis man bruger 'betonjens1' oversætterprogram,.. http://gramtrans.com/
til at oversætte vakuumslange,.. bliver det 'vakuumslange',.. eller 'vacuum snakes',.
og så er man jo lige vidt,..
så hellere lede efter udluftning,.. så får man : airing,..... det har da noget med luft at gøre,.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-06-08 01:55

du kan prøve at tage slangen af, mens motoren er i gang,
hvis omdrejningshastigheden øges eller sænkes,
er det næsten 100 % sikkert en vakuumslange,
og så bliver det lidt lettere at finde ud af hvilken funktion den har,
og som sagt, bilmærke/modelårg,..
benzin/diesel motorstørrelse osv. vil hjælpe.