/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kvitterings gyldighed?
Fra : palle22
Vist : 1518 gange
200 point
Dato : 24-06-08 18:37

Hej

jeg har købt en brugt mobil. Sælger har smidt kvitteringen væk, og har så været i bilka og hente en ny, og har mailet mig den som et indscannet dokument.
Nu er mit spørgsmål så, om den er gyldig kvittering i alle Bilka butikker i forbindelse med evt reklamation?
På den er skrevet:
Dato
Mobiltelefon (ikke noget navn eller IMEI nummer) - pris
Total - pris
Dankort - pris
Dankortnummer

Er der nogen der kan hjælpe? Kan desværre ikke vedhæfte den herinde, da den er i PDF, men mailer den gerne til en venlig sjæl.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 24-06-08 20:00

Jeg fatter ikke en skid af dit spørgsmål.
Ham du køber en brugt mobil af har ingen kvittering på at han har købt den i Bilka?
Tager han så i Bilka og fåe en ny kvittering? det tror jeg ikke han kan.
En kvittering skal altid være den originale, da der mange gange også står noget på bagsiden.

hawaii7

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 24-06-08 20:06

Undskyld min ringe formuleringsevne så...

Sælger har købt telefonen i Bilka.

Han har mistet kvitteringen, og har så i Bilka hentet en ny kvittering. Denne kvittering er en kopi af en elektronisk kvittering, siger han.

Du mener han fusker, hawaii?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-06-08 20:35

Er du sten sikker på at det ikke er en stjålet telefon med en kopieret kvittering fra køb af en anden telefon? Det tror jeg nemlig. Rent bondefangeri.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 24-06-08 21:12

Svindel eller ej - du kan kun finde ud af det på en måde - tag en tur til Bilka og snak med deres kundeservice - håber du ikke er blevet snydt

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 24-06-08 21:14

Ringede til Bilka hvor den er købt. Den er købt som demo telefon derude. Så den er ikke stjålet. Men den bliver svær at sælge videre, når kvitteringen ligner noget jeg selv har tegnet

Tak for inputs herfra

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 24-06-08 21:15

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-06-08 21:19

Selv tak

ordsprog: Kan man ikke få den man elsker, må man elske den man får ........... håber det også gælder for mobiltelefoner