/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvad hedder de?? Måske dansk !
Fra : taliskoko
Vist : 886 gange
200 point
Dato : 24-06-08 17:18

Hey.

Jeg er ved at finde musik til sommerfesten, og kommer i tanke om et nummer der var fremme sidste år eller 2006. Jeg mener ikke det var senere

Jeg mener de er danske, der laver popmusik på engelsk;
Det eneste jeg kan huske er at der i sangen er der klip fra forskellige radio og TV indslag.

Er der nogen der kan huske hvem det er??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-06-08 17:22

Kan du ikke hjælpe med lidt flere oplysninger, der rigtigt mange danske bands der synger på engelsk

Er det en kvindelig forsanger f.eks??

Har du prøvet med nogle danske bands og kikke på www.youtube.com

Eller f.eks playslisterne til p3 fra sidste år, måske du kan hitte på noget, som kan hjælpe lidt mere til eftersøgningen

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-06-08 17:25

Det er et ungt band, men en mandlig forsanger, og måske er han solist.

Som sagt kan jeg bare huske de der små klip fra begivenheder rundt om verden på alle slags sprog inden i sangen.

Kommentar
Fra : Gutenbergsen

Dato : 24-06-08 17:26

Var det ikke ShuBiDua med "There is a Dogshit in my Garden" ?

Der er jo ikke ret mange andre danske grupper, som har lavet engelske popting...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-06-08 17:31

Jooo der er nu flere bands, men nu kan jeg ikke lige komme i tanke om nogle bandnavne udover Infernal, men det er kun fordi de pt er meget i radioen, men det er jo ikke en mandlig forsanger, jeg lægger lige hovedet i blød

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-06-08 17:31

Nej da, den er 1 eller 2 år gammel! Engelsk (sang)tekst og igen med de her små lydklip i.

Kommentar
Fra : Gutenbergsen

Dato : 24-06-08 17:39

Så er det jo ikke ShuBerne alligevel...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-06-08 18:02

Carpark North, synger på engelsk

Nephew ligså??

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-06-08 18:07

Nope... De har kun haft de ene hit Jeg mindes fra videoen at forsangeren har et større overbid, uden det skal være negativt.

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 24-06-08 18:12

<jamen, jamen. Der er jo et hav af danske bands der synger på engelsk og som var fremme 2006/2007

Nu siger du klip fra hele verden. Er det i musikvidoen eller er det også i selve sangen?

måske den her
http://www.youtube.com/watch?v=VpVmm8Vz0JA

Kommentar
Fra : jensenFyn

Dato : 24-06-08 18:30

du tænker ikke på lasse og matilde med fyn er fin?

Kommentar
Fra : jensenFyn

Dato : 24-06-08 18:31

fyn is fine...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-06-08 18:32

boibbo:
Det var nærliggende, men det er ikke den.

Det er en "ren" sang, men på et tidspunkt er der små lydklip fra begivenheder rundt om i verden, der tales både på engelsk, tysk og dansk(klippet på dansk er fra Radioavisen).

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 24-06-08 18:42

The Breakers

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-06-08 18:49

Smokei:
Desværre, for rockede... Men det lyder ellers meget godt!

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 24-06-08 19:09

this is how we are

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 24-06-08 19:09

eller who

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 24-06-08 19:11

tror det er Remee der har lavet den

Kommentar
Fra : Gutenbergsen

Dato : 24-06-08 19:21

Den lyder ellers spændende. Ligesom Simon & Gurfunkel "9´oclock news" Silent Night...
gammel, men god oldsag.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 24-06-08 19:24

Facts of Life (by Lazyboy)

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 24-06-08 19:25
Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 24-06-08 19:25

jeg blir sgu helt forpustet

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 24-06-08 19:28

Tilde hvis du kigger 12 indlæg længere oppe så ser du at jeg har forslået den sang, og kigger du 10 indlæg længere oppe ser du at det ikke var den han søgte.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-06-08 19:30

Jeg har kigget Hitlisten igennem uge for uge på TDC Musik for 2006 uden held.
Er nu igang med 2007 :-/

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 24-06-08 19:36

nå undskyld da..

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 24-06-08 19:37

Ej det kunne du jo ikke lige vide. Havde jo bare linket til sangen uden at skrive titlen i indlægget

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-06-08 19:53

Et lille pip fra mig

Er det den, som på engelsk har disse stikord: noget med Guiness rekorder ..... did you know ...........south africa ...........million people.........japan.....UK...........

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-06-08 20:00

HelleBirgitte :

Nej, ikke umiddelbart, men kom med et link.

Jeg fandt ikke noget i TDC hitliste for 2006/07 Ej heller fra medio 2005 og frem.

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 24-06-08 20:09

KNA CONNECTED ER HVAD DU SØGER MIN VEN ;) (tror jeg)
DE MEST POPULÆRE:
Back when i was
Løgn og Latin
Radio

(JA VED GODT CAPSLOCK ER SLÅET TIL)

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-06-08 20:16

Scrub:
Det er det heller ikke. Desværre.

Jeg er godt irriteret, for jeg kan se videoen for mig og alt det der...

Kommentar
Fra : Gutenbergsen

Dato : 24-06-08 20:53

det sku´vel aldrig være denne her
http://youtube.com/watch?v=K2cYWfq--Nw

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 24-06-08 20:55

Du kan se vidoen for dig? Hva sker der ellers i vidoen?

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 24-06-08 20:58

Jeg mener "videoen"

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 24-06-08 21:09

Citat
Jeg mindes fra videoen at forsangeren har et større overbid

Der tænkte jeg lige Rasmus Nøhr

Men ham tvivler jeg på det er

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-06-08 21:27

Gutenbergsen: Nope, ellers fed sang/video. De her to guttere er også seriøse nok:http://youtube.com/watch?v=6EUupnF02vo

Rasmsus Nøhr, niksen... Han er dog allerede på playlisten

I videoen, jeg mener er holdt i mørke nuancer ser man bl.a. forsangeren sådan tæt på og baggrunden/bagvæggen mener jeg er relateret til de omtalte lydklip.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-06-08 21:44

I dette link, kan du se de danske bands

http://duda.dk/Grundfag/Musik/musikere/musikere.html

Kan det mon hjælpe??

Kommentar
Fra : Gutenbergsen

Dato : 25-06-08 07:48

prøv at spørg på en anden måde...
dansk kan være svært at forstå...
http://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk&feature=related

Kommentar
Fra : Gutenbergsen

Dato : 25-06-08 13:38

sidste bud
http://www.cssboxing.com/media/swf/growl.swf

og kom så med de fuckin´ points

Accepteret svar
Fra : TCO

Modtaget 200 point
Dato : 22-07-08 23:16

Tror du leder efter Mads Langer - Breaking News

Den her!
http://www.youtube.com/watch?v=InEceVGmry8

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 23-07-08 11:12

Præcis...

Tak for svaret TCO.