/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hund fra england.Er det LOVLIG
Fra : gumle83
Vist : 1967 gange
50 point
Dato : 23-06-08 21:14

Hejsa.. Jeg er kommet i kontakt med en der har engelsk bulldog hvalpe. Hun er fra england (Har annonceret med hvalpene her i danmark) Hun siger hun ike ønsker at tjene det store på hvalpene men derimod virkelig ønsker at finde gode hjem til dem.. Derfor e jeg blevet tilbudt en hvalp til 2100 kr som også dækker transport fra england.. Men nu tænker jeg lidt.. Er dette overhovedet lovligt?? Der medfølger sundheds attest osv på hunden.. Og så vidt jeg har forstået er hun medlem af en kennel se evt link hun har sendt mig

http://www.skykennelsupply.com/skykennel-regulations-en.htm

Jeg ved slet ik rigtig om jeg overhovedet tør købe en hund fra udlandet.. men er lige blevet lidt nysgerrig. Hvilke papirer skal medfølge hvis det er lovligt??

Håber på nogle kloge hoveder...

Nikita

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-06-08 21:25
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-06-08 21:39

...Det link ser da ikke ud til at være til en kennel?? Men til et firma, der sælger ting til hunde?

Jeg synes det lyder "for godt til at være sandt.."

Skulle du så sende penge, ---og gå og vente på at der dukkede en hvalp op?
Det lyder underligt, og risky..

Og hvad hvis hvalpen viser sig at være syg? Engelske bulldogs kan have diverse arvelige defekter på grund af deres specielle udseende...

Lad være, lad være... 2100 er ikke så mange penge... Men HVIS du får en hvalp for pengene, så kan det blive RIGTIG dyrt. Og det er rædselsfuldt!!! at stå og kæmpe for en lille hvalps liv... og fuldstændig dræne familiens øknomi... For så alligevel ende med at stå --uden hvalp og uden penge.

Der er SÅ mange, der har prøvet det..

Angående det lovlige, så skal reglerne i HelleBirgittes øverste link naturligvis følges. Det skal DU sikre dig.

Det nederste link gælder for FCI stambogsførte hunde. DET går jeg ikke ud fra, at der er tale om...

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 60 point
Dato : 23-06-08 22:08

Det er ikke så enkelt at få en hund fra England, der er specielle regler der skal overholdes. den kan ikke komme her før den er 12 uger, den skal være fuld vaccineret, den skal have hundepas, den skal have rabic vaccination der skal så gå yderligere 30 dage før en blodprøve kan foretages og den skal kontrolleres af grænsedyrlæge - grænsepoliti- den bedste måde er selv at tage over og hente den.
du skal have en tilladelse fra fødevarestyrelsen. begynd med at tage kontakt til dit lokale fødevarestyrelse og der næst til de øvrige nævnte. og få en fyldest gørende forklaring på hvordan du kan gøre det bedst muligt.
Jeg har selv lige være hele møllen igennem indenfor EU (Finland) og resultat af det får jeg i morgen.
Håber for dig, at du få en god løsning, med lidt meget tålmodighed i tlf vente kø så skal du nok finde det der er bedst for dig.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : gumle83

Dato : 24-06-08 06:45

Hej igen... Det link jeg viste jer, var åbenbart ikke et link til deres hjemme side, men deriomod en dyrekasse jeg skulle købe og sende til dem... (Beklagr, jeg misforstod dem) Men det foregår vist på den måde, at de seder hunden til mig med en fragt mand også betaler jeg ham når hunden ankommer.... Men men men.. Jeg tør slet ikke..
Jeg syntes også det lyder alt for godt til at være sandt..

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-06-08 07:14

Hej igen - jeg kan godt forstå dine betænkeligheder -jeg ville aldrig købe en hund, som jeg ikke selv havde set i virkeligheden. Håber du finder en dejlig hund i DK

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 24-06-08 07:28

Jeg vil tro det er fra en hvalpefabrik - Hundehandler - Indavl - Ugyldig stamtavle og måske hjemmelavet sundhedspapir. Nok en af dem som burde stoppes og som er i myndighedernes interesse siden hun prøver sælge dem i danmark.

Hilsen Karen.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-06-08 08:19

Lige præcis engelsk bulldog køber man med en FCI tavle, fordi som Birgitta skriver, den race er udsat for en del arvelige defekter.

Vær meget omhyggelig med at vælge opdrætter. Få flere oplysninger her: http://www.bulldogklubben.dk/

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 24-06-08 08:48

Hunde - Sælges

--------------------------------------------------------------------------------

Annonce nr. 28423
indrykket 16. juni 2008 af:
Rev Denis, 90004 fyns amt, Fyns amt
Email: stpetersministery@yahoo.com

--------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bull hunde-hvalp til vedtagelse,
Pris: 000
English bull dog puppy for adoption,get back if interested.
Engelsk bull hunde-hvalp til vedtagelse, få tilbage, hvis interesseret.(stpetersministery@yahoo.com)

Mon det er denne du har set for den virker også mærkelig.

Kommentar
Fra : gumle83

Dato : 24-06-08 10:45

hej nanahund. Nej det er ikke denne annonce jeg har set.. Jeg fandt denne på et lille marked på bornholm. (Underligt at det ikk er dba eller andet der er størrer) Men hun/han skriver på dansk.. Godt nok meget gebrokkent. Men det er til at forstå..

Men burde jeg gøre noget med denne sælger? Mener melde hende/ham nogen steder? Hvis der virkelig er tale om en meget skidt person, burde der jo gøres noget..

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 24-06-08 11:48

Hej.
Hvis det var mig ville jeg nok rådføre mig med evt. DKK. men det er jo svært at afgøre om der er fusk med i det. Men prisen siger næsten der er noget fusk med i det . jeg ved som DKK opdrætter har vi udgifter inden hvalpen er salgsklar på 1200 - 1500 kr på hver hvalp, og er der ikke mere end 2 stk er der faktisk ingen overskud. Men det der er det værste er jo at når folk gerne vil købe billigt så får de også en dårlig vare med mange problemer og udgifter senere, og nok det værste man bliver så ked af det hvis hvalpen altid er syg eller dør, og hvad kan man gøre ud over at være blevet klogere for dyre lærepenge og utrolig megen sorg, for man bliver jo glad for sådan en lille hvalp.

Hilsen Karen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-06-08 15:30

Jeg tror altså også, at du slipper meget billigere fra at købe en hund der er stambogsført i Dansk Kennelklub --For så har du i det mindste mulighed for at få dine penge retur, hvis uheldet skulle være ude, og hvalpen skulle vise sig at være syg.

Og hvis hvalpens forældre er stambogsførte, så kan man gå ind på DKK's hjemmeside og se hvad der er registreret om de to hunde. Og deres hvalpe fra tidligere kuld. Og anden familie.

Så man kan selv gøre et større undersøgelsesarbejde inden man beslutter sig for at købe hunden. Og dermed få noget at vide om forældredyrenes eventuelle fejl.

Det er et stort ansvar man påtager sig for de næste 10-15 år, når man køber en hvalp..... Og det er også dyrt at holde hund, -med kost, vaccinationer, dyrlægeregninger, og helst hundekurser o.lign. --Så det beløb, man giver for selve hvalpen når man anskaffer den, det beløb tæller så lidt i den større sammenhæng. Og det er penge, der er givet godt ud.

På DKK's hjemmeside er der en video om som hedder: "Skal du have hund?" Prøv at kikke på den. Det koster ingenting. Der er også mange andre gode ting på den hjemmeside.

http://www.dansk-kennel-klub.dk/999

Godkendelse af svar
Fra : gumle83

Dato : 24-06-08 16:29

Tak for svaret bevi54. Det var en god og hurtig beskrivelse af det je søgte Og... ingen hund til mig fra england!

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 25-06-08 00:09

Selv tak.
Så Fik jeg min lille ny Miniature Pinscher hvalp hjem fra Finland med et gebyr til papir fra cargo på 135 kr. og med en times ventetid efter den var landet kunne jeg endelig slippe den ud og få frisk luft, og hvor blev den glad.
Den er bare lige gået ind "med træskoene på" her i huset til dejlig glæde for alle.

God jagt på ny hund til dig.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 27-06-08 11:40

Det lyder ikke rigtigt. Hunde i England er dyrere end det beløb du nævner. Lad være med at hoppe på den. Der er noget uldent i den sag.
Jeg har selv købt hunde i England flere gange, og seriøse kennelejere i England, sælger normalt ikke til folk de ikke kender eller har fået anbefalet.
I øvrigt er reglerne for indførsel ikke så omstændige som bevi54 nævner.
mvh
qfha

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 27-06-08 13:14

Jo de er, hvis du skal overholde samtlige regler, noget andet er, når du selv henter en hund fra England. læs i øvrigt reglerne her og i linket.

Det Forenede Kongerige
Hunde og katte

Dyrene skal udstyres med en mikrochip, som opfylder ISO specifikationer. Såfremt andre systemer anvendes, skal ejeren selv sørge for at medbringeet udstyr, der kan aflæse mikrochippen.
Som hovedregel skal alle dyr chipmærkes før de rabiesvaccineres og blodprøves. Hunde, som i forvejen er tatoverede, kan dog mikrochippes efterfølgende af dyrlægen, såfremt dyrlægen kan attestere dens identitet.
Dyrene skal ledsages af et pas udfærdiget af en autoriseret dyrlæge.
Dyrene skal vaccineres mod rabies, når de er mindst 3 måneder
Ca. 30 dage efter den sidste rabiesvaccination, skal der udtages en blodprøve til undersøgelse for rabiesantistoffer. For at sikre sig en antistoftiter på mindst 0,5 IU kan der foretages revaccination med en måneds mellemrum.

kilde: http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/UK.htm
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 27-06-08 14:06

Syntes nu ikke det er mere besværligt end fra sverige, men der er jo også forskel på import og eksport. Man skal jo også lige skele lidt til alderen på hvalpen.

Hilsen Karen.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 27-06-08 23:36

De regler du nævner bevi54, er når hunden skal TIL England.

Til Danmark findes der næsten ingen krav -ledsaget eller uledsaget. Se vedlagte link http://www.hunde-info.dk/lov17.shtml
mvh
qfha

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 28-06-08 00:28

du skal følge fødevarestyrelses reglerne, alt andet kan være gamle sider.
så det der gælder, er det der står på fødevarestyrelsens regler.

Mange lande kræver en Export sundhedscertifikatet og nogle en importlicens. Andre dokumenter kan også være påkrævet. chip skal være udført før rabic vaccination. en dyrlæge skal efterse at dyret er sundt og rask inden det kan udføres af landet efter 21 dage.

du kan tygge på denne her. den er enslydende med det jeg lige har været igennen.

http://www.passportforpets.co.uk/pet%20travel.html

Jeg ved bare, at en regel skal overholdes ellers gå dyret tilbage til oprindelses land og bliver sat i karantæne og det er ikke lykken.

dyrlæge, oprette pas, tatovering eller chip, vacciner og sundhedsattester, tilladelse fra fødevarestyrelsen, grænsedyrlæge og grænsetolden. og så kommer der cargo betaling, udover disse krav.

Mvh bevi54

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 28-06-08 16:24

Du må forstå der er forskel på at import og export. Selvfølgelig skal man følge de gældende regler, men man skal også forstå hvad der står.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 28-06-08 18:56

Det er jeg helt klar over, men det er ikke mindre rigtigt, at uanset om du skal have den ind i landet eller du skal udføre den af landet, så skal dyret have pas, vacciner chip eller tatovering i orden. og i nogen tilfælde skal den også have en grundig ormeudrensning.
Men nu vil jeg ikke tærske langhalm på det, vedkommende har forstået hvad det var, det gik ud på,
så er det op til gumle83 hvad det kan bruges til.

evt. luk for spørsmålet.
Mvh Bevi54