/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
aprillia
Fra : ulstrup8860
Vist : 506 gange
20 point
Dato : 22-06-08 12:00

aprillia kan ikke starte når den har ikke har været brugt 1-2 dage,jeg tror der er noget med bensintilførselen,hvis man sætter lidt tryk på tanken ,starter den starter den og kører fint, men næste da er det galt igen.
kh. ulstrup

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-06-08 12:44

Der er noget galt med slangen - sikkert fra tanken til benzinpumpen! Er den blevet klemt på en eller anden måde?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 22-06-08 13:00

Den automatiske benzinhane, får enten ikke nok vaccum, eller er defekt.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1879159387&n=1709640378&pn=1709643190

Vaccumslangen går fra benzinhanens lille studs og ind et sted på karburatorens motorside, eller tæt der på.
Benzinen kommer ud af den store studs, og løber ned på karburatoren.

Hvis den ikke får vaccum nok, skyldes det:
1. Du giver for meget gas, når du skal starte (Giv ingen gas) og vaccummet er dårligt fordi motoren er slidt, knækket stempelring mm.
2. Du har en utæthed på vaccum-slangen, eller mellem karburator og motor.

Du tjekker benzinhanen, (Som sidder under tanken) ved at tage benzinslangen af, enten ved karburatoren eller ved benzinhanen.
Så skal der komme en sjat benzin hver gang du træder på kickstarteren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-06-08 14:23

Hvad mener du egentligt med hvis man sætter lidt tryk på tanken ?

Godkendelse af svar
Fra : ulstrup8860

Dato : 09-07-08 22:34

Tak for svaret pallebhansen.
det kan godt passe at det er der fejlen er.
kh. ulstrup