/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Synkront med RAM ?
Fra : Juvic...
Vist : 375 gange
100 point
Dato : 07-03-03 11:31

Hey all... :P

Jeg har læst op til flere test af cpu'er...

Mange gange nævner de at man får mest ud af sit system hvis an køre synkoront med sine ram..... og hvad betyder det lige ?

Hvad skulle de gøre ???
Hvordan sætter man det så det køre synkront...... i bios ?

Min spand:

CPU: Intel P4 2.4Ghz
Motherbord: Soltek SL-85ERV2 ATX
RAM: 512MB Samsung DDR-SDRAM PC 2700
GPU: Palit Dyatona GeForce 4 Ti4200 128MB DDR

Håber I kan besvare mine dårligt formuleret spørgsmål.... ;P

Mvh. Juvic....

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 07-03-03 20:27

Ligger et eller andet sted og hænger i luften og er et, efter min mening, et dårligt afstemt begreb.
Rammen er en individuel sag som kan ekserseres på mange forskellige måder, blant andet også via DMA'en.
I visse tilfælde kan man læse eller skrive serier af sammenhængende datas, sequentielt, hvorved man opnår
at spare gentagende addresseringssequenser og følgeligt opnår en effektivsering af ram tilgrebet.
Det forsøger man også at anvende i udviklingsværtøjerne kodegenereringsteknik.
Måske er det svaret på dit spørgsmål.
Mvh OW

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 10-03-03 19:58

Var der nogen der fattede det?

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 11-03-03 19:26

Kan kun forstå dit spørgsmål som at:
Noget på en eller anden måde skulle følge en sequens som af en eller anden grund skulle foregå i rammen,
ganske vist er det en process som afvikles hver gang et tilgreb til rammen, skrive og eller læse, gennemføres men at der skulle være en syncronitet i denne sammenhæng er mig uklart. Når Bassenborg siger "Var der nogen der fattede det?" så optræder her dog en syncron tilstand.
Ram er Random Access Memory alt hukommelse med vilkårlige tilgrebsmuligheder som fremfor alt ikke kræver en syncronitet.
Mvh OW