/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
findes der lugte?
Fra : ingrid17
Vist : 4221 gange
40 point
Dato : 19-06-08 17:14

Hej derude, er der nogen der kender til en lugt (duft) som hunde absolut ikke kan fordrage, og som man kan bruge indendørs på møbler?det man kan købe i en beholder hos dyrehandlere, : gå væk hund, har ingen effekt hos mine hunde, og de mener min nye sofa skal dø, det er vi så ikke helt enige om.!!! hvis der er nogen der kender til et andet middel de ikke kan lide, hører jeg meget gerne fra jer. MVH. Ingrid.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-06-08 17:22

Ja det findes, men så kan du heller ikke være der.
Hvad med at lære hundene noget.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-06-08 17:23

Det bliver ikke nemt Det skal vel samtidig være en lugt, du kan holde ud?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-06-08 17:24

Hvad gør de dog ved den arme sofa?????

"Gåvæk hund" er vist noget til at bruge udendørs, så hunden tisser henne hos naboen i stedet for derhjemme...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-06-08 17:39

Var det ikke bare en ide at opdrage dine hunde, gå til noget adfærdstræning med dem.

Tydeligvis forstår de ikke dine grænser - og det tyder stærkt på at der er andre steder i deres adfærdsmønstre de heller ikke forstår dig.

Glem alle de billige løsninger - adfærdsændringer holder bedre i længden.

vh Ben

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 19-06-08 17:55

ingrid17 spørger ikke om opdragelsen, hun prøver pænt at spørge om der findes noget mod lugt inde i huset, jeg tror udmærket hun ved hendes hund skal opdrages.
Det er så dumt at komme med alle andre bemærkninger når det ikke er det der spørges om.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-06-08 18:08

droslerne
Undlerligt indlæg.
Citat
Det er så dumt at komme med alle andre bemærkninger når det ikke er det der spørges om.

Skal vi hjælpe med at løse problemer - eller skal vi stimulere "forkerte" løsningsmetoder?

Hvis folk spørger om hvordan man skifter eg hjul på bilen med et "koben".

Hvad ville du så svare?

Jeg tror på at Kandu - handler mest om at hjælpe til løsesninger.

Men vi kan jo også vælge at bruge vilkårlige spørgsmål til at opdrage på hinaden, sådan er der jo så mange muligheder.

Det var bare et synspunkt.

vh Ben

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 19-06-08 18:51

Hej alle der har svaret, ja jeg ved godt at der findes adfærdsbehandling og træning, men syntes det er lidt voldsomt at begynde med det når mine hunde ellers er søde og dejlige hunde, der er udmærket opdraget, de ved godt hva de må og ikke må, men sofaen har de altså meget svært ved at lade være i fred, de vil bide i den, indtil nu er det ikke lykkedes dem, men jeg kan jo ikke holde dem i pote hele tiden,!! men tak for de i gåseøjne venlige svar, på nær et par stykker. Det hjalp virklig. vh. Ingrid.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-08 18:52

Jeg har ikke hørt om nogen "gå væk fra sofaen lugt".
Men jeg tro det er på tide, at du finder din plads i husets rangordenen.
Højeste rang benytter sofaen........................alle andre sider på gulvet.

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 19-06-08 19:00

Til eyvind og alle andre der måtte mene det samme, det handler ikke om at være i sofaen det handler om at de bider i den, det kan de altså også gøre når de står på gulvet, eller er alene hjemme, ville bare lige sige det.;vh. Ingrid

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-08 19:04

Sorry................... ja så har du vist et problem.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 19-06-08 19:05

Prøv at behandle steder der er udsat for angreb, med tabasco.

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 19-06-08 19:08

til højris, tak for svaret det vil jeg prøve, x fingre har også prøvet med peber.men tak for det.mvh. Ingrid.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-06-08 19:18

- Eyvins har jo ret i grunden til hundenes adfærd, ragorden og klar grænse for sofaen ikke er deres.

- Hvis vi er i de generende løsninger er Chili meget bedre end peber fordi det virker med det samme. Chili pulver kan du få ved Pizzamanden næste gang...

Hunden vil finde det stærkt generende...

Man kan også sætte strøm til sofaen... Men grundlæggende handler det jo om at de ikke forstår "Nej"

Jeg udtaler mig ikke om om de er søde eller ej - babyer uden adfærd er også søde..

Men der er mange situationer - hvor en hund skal lystre straks...
- man kan ikke drysse chilli for snuden når de render efter andre hunde...
- man kan ikke drysse chilli for snuden når de springer op ad andre mennesker
- man kan ikke drysse chilli for snuden hvis de lige pluslig kaster sig over andre hunde

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-06-08 19:20

Ja hvad med at drosle lidt ned... hva !!! ud af stuen til de har lært det

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 19-06-08 19:24

Til Benjamin tak for dine iagtagelser, og ja det har du ret i, ang hundenes adfærd, men som sagt jeg kan jo ikke være her hele tiden, skal passe mit arbejde, og hundene går ikke i sofaen, de bider i den, eller prøver på det, især i det ene hjørne, jeg ved ikke om sådan en ny sofa er imprægneret med noget som hunde godt kan li, på min gamle sofa gjorde de det aldrig. men tak for svaret.vh. ingrid.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-06-08 19:54

Hej - jeg tror heller ikke en eller anden grim lugt kan hjælpe på problemet

Men her kan du læse mange gode råd vedr. hunde der bider/ødelægger ting - pøj pøj
http://vimedhund.tv2.dk/article.php/id-6407741.html

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-06-08 19:57

Til at fjerne lugt kan du bruge Rodalon, som fås hos Matas eller i Brugsen.
Deklaration på beholderen!

For at holde hunden væk fra dine møbler kan du anbringe nogle små stofposer med et gult pulver, der hedder Svovlblomme, som også kan fås hos Matas.

Mvh
joan

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 19-06-08 20:05

Til Joan, tak for dit svar, endelig noget jeg ka bruge til noget, (håber jeg da) jeg må prøve mig frem. Men atter engang tak for at du gad bruge tid på et svar, go weekend til dig.

MVH. Ingrid.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-06-08 20:28

Ingrid!

Selvfølgelig svarer man da med noget relevant, når man er meldt til et emne i Kandu, og der bliver stillet spørgsmål, som man mener, man har svar på.
Håber det hjælper - ellers må vi prøve noget andet.

Held og lykke og god weekend

joan

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-06-08 20:28

Svovlblomme sikkert ret fedt at få ind i stuen

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-06-08 20:47

Hej Sunowich.

Når det bare er så effektivt, som det var i mit tilfælde, må man jo tage det sure med det søde,
og der kan jo luftes godt ud.
Min hund kom aldrig i sit / mit yndlingsmøbel, efter svovlblommen havde været anbragt der i bare kortere tid.

Mvh
joan

P.S. hvis man selv har vænnet sin hund til at den må komme i et møbel, er det da synd at straffe den med peber,chili eller andre ting, der kan gøre hunden fortræd, og svovl er mere effektívt og ufarligt for dyret.

mvh
joan

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-06-08 00:24

Cyanbrinte vil bevirke at hundene aldrig rører den sofa mere . Det dufter behageligt som bitre mandler. Men man mærker det ikke ret længe.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 20-06-08 10:29

Hallo Transor!

Cyanbrinte er blåsyre, som er yderst giftig!
Du skriver:

Citat
Cyanbrinte vil bevirke at hundene aldrig rører den sofa mere

Nej, det gør den ikke, fordi den er død.

Så Ingrid, hold fingrene fra cyanbrinte!

mvh
joan

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 20-06-08 11:49

Til alle der har svaret på mit spørgsmål ang. lugt som afskrækker hunde fra at bide i sofaer eller lignende, tak skal i ha, især dig Joan du prøvede da virklig at hjælpe. jeg vil prøve dit forslag med svovlblomme. Rigtig go weekend til alle.

Venlig hilsen Ingrid.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 20-06-08 11:54

Min erfaring siger at en vandpistol er effektiv.

Hver gang de gør noget de ikke må, så et hurtig strint med pistolen.
Det er harmløst, gør ikke ondt, og de fanger den hurtigt.

Luk dem ude af stuen, når i ikke er hjemme til de har lært det.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 20-06-08 12:44

Citat
Hej derude, er der nogen der kender til en lugt (duft) som hunde absolut ikke kan fordrage, og som man kan bruge indendørs på møbler?det man kan købe i en beholder hos dyrehandlere, : gå væk hund, har ingen effekt hos mine hunde, og de mener min nye sofa skal dø, det er vi så ikke helt enige om.!!! hvis der er nogen der kender til et andet middel de ikke kan lide, hører jeg meget gerne fra jer. MVH. Ingrid.

Det er hverken sofaen eller hunden der er problemet.

Problemet er ejeren

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-06-08 12:45

Ja cyanbrinte er hurtigt og effektivt.

Turde kun foreslå det , da Ingrid umuligt kan få fat i det.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 20-06-08 12:54

Hjortetakolie er også velegnet.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-06-08 13:38

jeg synes det er forfæærdeligt hvad folk gør mod deres dyr, forresten også mod deres møbler: Peber, chilli, blåsyre, Svovlblomme!
http://www.biosite.dk/leksikon/svovl.htm

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-06-08 14:20

HVIS svovlblomme skal have nogen virkning overhovedet, så skal det vel have en lugt... Og det må være en lugt som råddent æg.....

Ubehageligt for mennesker... Men guf for mange hunde, der kan være vilde med rådne ting... Måske kan du få aflivet sofaen HELT på den måde...

Jeg håber, at det er store hunde, du har... Så de ikke bliver aflivet i samme omgang...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-06-08 14:31

Valde og mange andre er jeg helt enig.

Mange vil gerne havd dyr og børn for den sags skyld, men vile heller have lette løsninger end at påtage sig det ansvar der følger med.

Endvidere drukner, fornuftige løsninger i "Point-liderlighed".

Hvis man vil have dyr - er de en god ide at sætte sig ind i hvad det indebære at passe et sådan.

god weekend til alle.
vh ben

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-06-08 14:42

Transor er du da helt hjernedød

Kommentar
Fra : ingrid17

Dato : 20-06-08 16:19

Jamen atter engang siger jeg tusind tak for alle de mange søde og velmende råd, aldrig havde jeg dog troet der fandtes så mange søde mennesker i vores lille land.!!!!! jeg tror bare jeg selv prøver at finde ud af noget, jeg kan da ihvert fald se at mange af jer slet ikke har læst mit problem rigtigt.
DET ER IKKE FORDI hundene ikke må være i sofaen, OG DET ER HELLERE IKKE FORDI DE IKKE VED HVAD DE MÅ ELLER IKKE MÅ, det er KUN sofaen de ikke kan lade være, måske fordi den er ny eller fordi de syntes den er pæn, hva ved jeg? men jeg skal nok finde ud af det.

Håber i ku se ironien i mit indlæg.
Ingrid.