/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Til Alle Canon S45 ejere!!!
Fra : garderlarsen
Vist : 439 gange
50 point
Dato : 06-03-03 20:24

Hej alle glade ejere af Canons S45. Jeg har lige koebt mig et af slagsen i USA, men maatte sende det foerste jeg fik tilbage, pga. en raslelyd der opstaar, naar man holde det til oeret og ryster let. Dette syntes jeg ikke var optimalt for et kamera i den prisklasse og fik derfor et nyt.... Det nye har desvaerre den noejagtigt samme lyd! Har jeres ogsaa det, eller skal jeg bide i det sure aeble og sende kamera nr. 2 tilbage ogsaa??? Hvis det er generelt for modellen er der jo ikke noget at goere ved det.
Det er selvfoelgelig en detajle, og kameraet fungerer upaaklageligt... men alligevel...

Kommentar
Fra : garderlarsen

Dato : 06-03-03 20:59

En lille tilfoejelse er om det lyder lidt skurrende, og ikke bare 100% elektronisk, naar man zoomer ind og ud....Lydene irriterer mig meget, men hvis de er generelle vil jeg selvfoelgelig ikke sende det retur...

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 06-03-03 22:01

jeg vil starte med at sige at jeg ikke kender kameraet andet end jeg her været inde på www.edbpriser.dk og læse bedømmelserne.

men med et kamera til den pris mener jeg ikke at du skal gå på kompromis med noget..! har prøvet at lede efter noget på google men kunne ikke finde andet end nogle billeder tage med omtalte kamera og efter at have set kvaliteten af billederne kan jeg godt forstå hvis du vil være ked af at gå af med kameraet.
men det lyder som om det er en generel fejl på kameraet og jeg personligt ville være bange for at levetiden på kameraet skulle være reduceret en del pga de lidt mistænkelige lyde. nu ved jeg ikke hvor meget du har sparet ved at købe det i USA men hvis jeg var dig ville jeg returnere kameraet og evt. købe et nyt i DK for bedre support eller vælge et andet kamera da jeg ikke mener at man burde være utilfreds med et kamera i den prisklasse det vil være synd at betale så mange penge og så gå og ærge sig over det.
men prøv og klik ind på ovenstående link - hardware - digital kamera - vælg canon på listen - søg -vælg dit kamera powershot s45 - lidt oppe vil der stå bedømmelser klik der så kan du se hvad andre mener om kameraet der er godt nok kun to men prøv. du kan og skrive dit spørgsmål derinde og håbe på at nogen som har købt det vender tilbage og svarer på det

Held og lykke

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 06-03-03 23:29

Jeg har et Canon S30 og min svoger et S40 - vi har begge kontrolleret det du nævner -men:
Din komentar!!! Det lyder ikke ELEKTRONISK er helt misvisende.
1) Vi kan begge (naturligvis) høre en svag lyd ved "OPTICAL" zoom, det kan absolut
ikke på nogen måde at opfattes som støj (altså på vore kameraet!) og - det er jo
absolut ikke som du. i din kommentar skriver... elektronisk! Men MEKANISK!
2) Hvad tror du får linsen frem/tilbage?????
3) Taler vi ELEKTRONISK er vi ovre i - DIGITAL - zoom, som kun er en form for
billedbehandling der foregår i cameraets "computer", helt på samme måde som i f.
eks. PhotoShop eller andre billedbehandlings programmer, hvor der analyseres
hvorledes billedet (MÅSKE) ville se ud lidt nærmere på!
Jeg kan naturligvis ikke høre dit camera, men der vil 100% sikkert kunne høres en lyd når der zoomes (OPTICAL ZOOM) for det er altså en mekanisk proces-
PS.: Jeg har (havde) inden købet læst mange hundrede kommentarer fra brugere og fandt at lige netop Canon!!!! Der var kun kritik på de punkter som ALLE - det vil sige 100% beklager sig over:
For lille hukommelse (fra start), bruger hurtigt batteri (køb ekstra), for koldt ved lave temp (spec. grundet stålet) så det er lidt fis...
Kort og godt: Vi er super tilfredse og begge kameraer er købt med 128Mb FC i h.h.v. Hong Kong og USA for ca. kr. 27-2900,00

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 07-03-03 11:50

Her er et link med 17 udtalelser, de 16 giver 5 stjerner (sjældent med så mange 5 stjerner!) Een omtaler noise, men jeg har ikke set eet eneste camera hvor der ikke var en del 2-3-4 stjerner, sådan er det jo.
Ang. garanti ved køb i udlandet får man jo GENERELT en international garanti og kan sende det til den danske importør. Men Indrømmet - USA er speciel på det punkt!
Jeg tror du har et godt valg og kender en med Nikon til 11000,00... naturligvis høres den opticale zoom altid, men det bør dog ikke være en irriterende lyd!!!!

Accepteret svar
Fra : Bruno53DK

Modtaget 50 point
Dato : 17-03-03 23:47

Jeg vil næsten sige at de har sendt dig det samme kamera igen § ...
mit rasler ikke på nogen måder-jeg har enda tabt mit tre gange-enda den ene gang på en kansten-og det rasler ikke ()
så send det tilbage ! -lav et mærke et sted på kamaret -så kan du jo se om de sender dig det samme kamara tredje gang §
derfor køber jeg altid lokalt-det kan blive dyrt at spare nogle få penge....
Bruno53DK

Kommentar
Fra : Bruno53DK

Dato : 17-03-03 23:47

Jeg vil næsten sige at de har sendt dig det samme kamera igen § ...
mit rasler ikke på nogen måder-jeg har enda tabt mit tre gange-enda den ene gang på en kansten-og det rasler ikke ()
så send det tilbage ! -lav et mærke et sted på kamaret -så kan du jo se om de sender dig det samme kamara tredje gang §
derfor køber jeg altid lokalt-det kan blive dyrt at spare nogle få penge....
Bruno53DK

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 18-03-03 02:17

Bruno53DK>
Jeg er ikke enig i det med at spare "FÅ" kr. Jeg har fået et camera under der halve når man samtidig ser på at der er 128MB FC-card med! Hvor man her hjemme sælger med 16MB FC card. Generelt er der internal garanti, men USA er dog spec. og vil have varen over. Helt konkret er der dog det at: En hel del (også Digitale Cameraer) er billigere i USA end "Østen", jeg har mange eksempler på at man køber Cameraer i USA og tager med til venner i ---- f. eks. Hong Kong!!!
Man kan altid diskutere den slags, men - køber man mærkevare vil jeg påstå risikoen for fejl er så lille at - JEG - i hvert fald ser bort fra den, henset til at man betaler ca. kr. 2600,00 for noget der her koster 5-6000, "skulde" der være et kiks???? Har ikke selv oplevet det, og ej heller mine venner, men - så køber jeg sg'u bare eet mere...

Godkendelse af svar
Fra : garderlarsen

Dato : 19-03-03 18:53

Tak for svaret Bruno53DK.
Det var svar fra ejere afs45 jeg havde brug for.
Mvh Garderlarsen

Kommentar
Fra : larssh

Dato : 23-05-03 11:33

Jeg har lige købt apparatet og det har også en meget fin raslelyd. Det lyder som en meget lille kugle eller en fjeder, der snakker med. Er der ingen der har kontakt til Canon (evt en mailadresse), så vi kan få at vide om det er en fejl?