/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Gorenje gasKomfur...
Fra : mikdk
Vist : 3101 gange
40 point
Dato : 17-06-08 06:30

Jeg er flytte ind i en lejlighed hvor der står et Gorenje gaskomfur (model K7300E) med el ovn.
Ovnen virker ikke. Sidder der en sikring et eller andet sted...??? Min polsøger har været inde bag bagbeklædningen hvor spændingen "kommer ind"... der lyser den..
Hvad & hvordan skal jeg måle med mit multimeter...???

mvh/ Michael

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-06-08 07:05

Ja der sidder vel en sikring. Følg ledningene så finder du sikkert en eller anden form for en sikring.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 40 point
Dato : 17-06-08 07:36

Ring til Gorenje på 3672 1133 og bed om en brugervejledning, som du åbenbart ikke har.
Hvis de ikke har en (ældre model) er jeg sikker på, at Gorenjes tekniske afdeling vil hjælpe dig.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-06-08 11:16

er varmelegemet gået?
Er der tre faser, så er det ikke nok at der er støm på den ene.
Sikringerne i skabet?
Jeg er mest bange for at det er varmelegemet. Man er jo henvist til at gætte. Det må være muligt at åbne ind til den ovn - bagbeklædningen eller den øverste plade ?

Godkendelse af svar
Fra : mikdk

Dato : 17-06-08 13:42

Tak for svaret brokke44. Jeg ringede til gorenje.... de sendte mig videre til NettoParts.dk som er deres reservedels forhandler... en tekniker sagde at det typisk var programvælgeren til ovnen, så jeg har bestilt en ny... tak for hjælpen...

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 17-06-08 14:26

Selv tak - håber, at det er den rigtige løsning