/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Logitech Quick CAM Pro 4000
Fra : E70
Vist : 482 gange
140 point
Dato : 06-03-03 08:38

Jeg sidder med en bærbar ASUS A1000, 700MHz, 256MB RAM, WIN XP Prof. og et Logitech Quick CAM Pro 4000 som skal forbindes via USB. Alt er installeret efter vejledningerne fra Logitech, afinstalleret og installeret op til flere gange. Igen konflikter osv. men pokker ta' mig om ikke mit web cam tænder i ca. 30 sekunder hvorefter det så "går død"... kan ikke "tilslutte kamera". Det er som om strømmen til kameraet via USB porten bliver "klippet" efter ca. 30 sekunder. Det samme sker, når der foretages kamera test med Logitechs eget installerede program. Jeg kan ikke finde nogen konflikt og alle drivere svarer denne enhed fungere korrekt. Den medfølgende software siger inkl. Windows XP.

Er der nogen der har haft samme problem... og hvordan hulen løste I det??

SPM

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 06-03-03 09:03

E70
Havde i sin tid et farligt bøvl med cameraet,det viste sig at være processoren fra AMD,når den var over 350 mht.
Det var godt nok med Win 98 SE,men kunne forestille mig at noget lignende gjorde sig gældende.Det var ligegyldigt
hvad jeg gjorde,nyt 2000 syst.Kameraet beslagde for meget af båndbredden,så jeg kunne kun føre samtaler.Prøv at kigge her.http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q240075&.
20-09-02 19:06 Mvh Ole

Spørgsmål : "Web camera"

Kommentar
Fra : E70

Dato : 06-03-03 10:06

Hej Ole,

Jeg har Widows XP installeret, alle drivere på siden du ref. til er for Win 98 og ME ikke noget om XP

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-03-03 10:33

Hej SPM!

Kan det måske være noget med at Windows XP slukker for enheden?

Prøv at kigge i enhedshåndteringen og under USB og Strømstyring og fjern flueben i "Tillad computeren at sliukke denne enhed for at spare strøm"

Et forsøg værd!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : E70

Dato : 06-03-03 11:47

Bjarne

Jeg tester lige i aften (kan ikke før)

Accepteret svar
Fra : olefabricius

Modtaget 140 point
Dato : 06-03-03 15:55

SPM
Kontakt Microsoft Support
Oplysninger om Microsofts supportaftaler, telefonnummer og øvrige supportalternativer
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2fisapi%2fgomscom.asp%3ftarget%3d%2fdanmark%2fsupport%2fcontracts%2f.Mvh Ole

Kommentar
Fra : E70

Dato : 07-03-03 12:57

Nu har jeg prøvet Bjarnes forslag med at fjerne "flue-benet", men det hjalp desværre. Jeg har også kigget på MS' hjemmeside, men her skal jeg hente nye drivere... og det kan jeg desværre ikke herude - må vente til jeg kommer hjem on 14 dage (sidder bag en Win NT og min eksterne brænder er USB, så hente store filer og brænde dem over er desværre umuligt med vores firmaopsætning).

Den medfølgende software fra Logitech påstår at den er til Win XP SP1 (som er installeret på min bærbare), men ind til nu har jeg ikke fået "vedvarende liv" i mit Web Cam. Skulle nogen komme med en løsning, som virker, så går points til dem. Virker det efter download om 14 dage, så går points til 'olefabricius'.

NB: Processoren i min ASUS er ikke en AMD men Intel Celeron

God weekend...

SPM

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 07-03-03 19:27

SPM
Jeg tænkte mig bare at noget lignende kunne gøre sig gældende,da jeg mener at have lagt mærke til at hvis det er andet end Pentium,har de fleste problemer med båndbredden.Mvh Ole

Godkendelse af svar
Fra : E70

Dato : 03-04-03 11:41

Tak for svaret olefabricius.
Bedre sent end aldrig... her er de lovede points.
Trods medfølgende WinXP driver, så løste problemet sig efter jeg downloadede nyeste driver - suk!